Genel Bilgi
Kod | AB441 |
Ad | Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması I (Futbol) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Futbol branşına yönelik antrenörlük deneyiminin ilk basamağı için gerekli beceri ve deneyimleri keşfeder.
Dersin İçeriği
Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi Kamp programları ve planlaması Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Futbol ile ilgili ulusal ve uluslararası yönetmelikler.
Notlar
futbol kulüpleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci uygulama yapacağı kulübün örgütsel ve kültürel yapısını keşfeder. |
ÖÇ02 | Futbol antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır. |
ÖÇ03 | Futbol ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar. |
ÖÇ04 | Futbol eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve futbol eğitim programını açıklar. |
ÖÇ05 | Futbol antrenmanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ06 | Uygulama kulübündeki sporcuların antrenmanlarını gözlemler ve analiz eder. |
ÖÇ07 | Haftalık ve yıllık antrenman planlamasını açıklar. |
ÖÇ08 | Maç analizlerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler | Kulüp bilgilerinin toplanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Haftalık raporların hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Kamp programları ve planlaması | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Maç analizleri | Maç raporlarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | Müsabaka istatiskleri | Maç raporlarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Maç taktikleri | Maç raporlarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Dönem raporlarının sunulması Dönem raporlarının sunulması İnteraktif sunum | Dönem raporlarının sunulması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem raporlarının sunulması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 10 | 140 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 4 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,04 | ||
AKTS | 7 AKTS |