AB412 Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması II (Tenis)

7 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB412
Ad Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması II (Tenis)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Spor branşına yönelik antrenörlük deneyiminin ilk basamağı için gerekli beceri ve öğretilerin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi Kamp programları ve planlaması Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 Türkiye Tenis Federasyonu. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim fasikülü 1999 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu fasikülü. 1993 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2

Notlar

Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 Türkiye Tenis Federasyonu. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim fasikülü 1999 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu fasikülü. 1993 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uygulama spor kulüplerinin belirlenmeyi ve görev almayı kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplamayı ve değerlendirmeyi kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerini gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Antrenmanın içeriğinin gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ07 Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ08 Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ09 Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ10 Lisans bilgilerinin değerlendirilmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ11 Kamp programları ve planlamasını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ12 Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ13 Maç analizlerini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
2 Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
4 Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
5 Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
6 Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
7 Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
10 Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
11 Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 Kamp programları ve planlaması. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
14 Maç analizleri. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 Dönem raporlarının sunulması. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 173
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,92
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 04:20