AB406 Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması II (Voleybol)

7 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB406
Ad Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması II (Voleybol)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Spor branşına yönelik antrenörlük deneyimi için gerekli beceri ve öğretilerin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi Kamp programları ve planlaması Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu, Prof. Mark Tennant

Notlar

www.tvf.org.tr, TVF Talimatnamesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar.
ÖÇ02 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak uygulama yöntemi kullanır.
ÖÇ03 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar.
ÖÇ04 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluklarını tanımlar.
ÖÇ05 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerini sergiler.
ÖÇ06 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışmayı belirtir.
ÖÇ07 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar.
ÖÇ08 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler Kulüp bilgilerinin toplanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme Klübün örgütsel yapısı ile ilgili haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi Klübün sosyal çevresi ile ilgili haftalık raporların hazırlanmasıı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
4 Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi Sporcunun ve klübün günlük aktivesi ile ilgili haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme Gözlem formu haftalık raporlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi Antrenman içeriği ile ilgili haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
7 Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi Antrenör ve sporcu ilişkisini haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi Yapılan antrenmanın raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi Sporcu ve antrenörlerin sözleşmelerinin raporlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi Lisans bilgilerinin haftalık raporlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 Kamp programları ve planlaması Kamp programlarının raporlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi Deplasman raporlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Maç analizleri Maç analizlerinin haftalık raporlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Dönem raporlarının sunulması Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem raporlarının sunulması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem raporlarının sunulması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 180
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,20
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.02.2025 06:27