Genel Bilgi
Kod | AEB116 |
Ad | Tenis |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tenis sporunun temel teknik ve becerilerin kazandırılması ve müsabaka içinde taktiksel olarak uygulayabilme becerisi kazandırma. Oyun kuralları konusunda bilgi sahibi olma. Öğrenilen kuralların tekniklerini, müsabaka şeklini kendi ifadesi ile açıklamak ve uygulayabilmek.
Dersin İçeriği
Tenis oyunu genel karakteristikleri, Tenis oyununun dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimi, Çağdaş Tenisin saha ölçüleri ve oyun kuralları, Temel duruş çeşitleri, Forehand, Backhand, Servis, Servis karşılama, Vole, Smaç ve Ekstrem vuruşların öğretimi. Uluslararası tenis kuralları. Öğrenilen bu tekniklerin oyun Tekler ve çiftler oyunu içerisinde kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 2- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002. 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 5- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993
Notlar
1- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 2- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 3- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 4- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tenis oyununun dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimini kendi ifadesi ile açıklar. |
ÖÇ02 | Çağdaş Tenisin saha ölçüleri ve Uluslararası tenis oyun kurallarını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ03 | Temel duruş ve Forehand tekniğini ve kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ04 | Temel duruş ve Backhand tekniğini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ05 | Servis, Servis karşılama, Vole ve Ekstrem vuruşların öğretimini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ06 | Öğrenilen bu tekniklerin oyun Tekler ve çiftler oyunu içerisinde kullanımını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tenis oyununun Dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimi. Çağdaş Tenisin saha ölçüleri ve Uluslararası tenis oyun kuralları. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Tenis oyunundaki Forehand tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Öğrenilen Forehand tekniğinin iki oyuncunun arka çizgide olarak uygulayabilmesi. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Öğrenilen Forehand tekniğinin ve oyun içerinde taktiksel kullanımı. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tenis oyunundaki Backhand tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Öğrenilen Backhand tekniğinin iki oyuncunun arka çizgide olarak uygulayabilmesi. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Öğrenilen Forehand ve Backhand tekniğinin iki oyuncunun arka çizgide olarak uygulayabilmesi. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Öğrenilen Forehand ve Backhand tekniğinin oyun içerinde taktiksel kullanımı. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tenis oyunundaki Servis tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Servisle oyuna girme ve Karşılamanın istikrarlı hale getirilmesi. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Öğrenilen tüm tekniklerin tekler oyunu içerinde tekniksel olarak kullanımı. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Öğrenilen tüm tekniklerin tekler oyunu içerinde taktiksel olarak kullanımı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Öğrenilen tüm tekniklerin çiftler oyunu içerinde tekniksel olarak kullanımı. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Öğrenilen tüm tekniklerin çiftler oyunu içerinde taktiksel olarak kullanımı. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,24 | ||
AKTS | 4 AKTS |