Genel Bilgi
Kod | AEB116 |
Ad | Tenis |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere tenis oyun kuralları konusunda bilgi sahibi yapmak. Temel teknik ve taktik beceriler kazandırmak. Kazanılan becerileri müsabaka içinde uygulayabilmek.
Dersin İçeriği
Tenis oyunu genel karakteristikleri, Tenis oyununun dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimi, Çağdaş Tenisin saha ölçüleri ve oyun kuralları, Temel duruş çeşitleri, Forehand, Backhand, Servis, Servis karşılama, Vole, Smaç ve Ekstrem vuruşların öğretimi. Uluslararası tenis kuralları. Öğrenilen bu tekniklerin oyun Tekler ve çiftler oyunu içerisinde kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 2- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002. 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 5- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 6- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tenis oyununun dünyada, Türkiye´de tarihi gelişimini ve oyun kurallarını açıklar. |
ÖÇ02 | Tenisin temel tekniklerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Temel tenis tekniklerinden yer vuruşlarını (temel duruş, forehand ve backhand) uygun bir şekilde uygular. |
ÖÇ04 | Oyunun temel savunma ve hücum tekniklerini analiz eder. |
ÖÇ05 | Müsabaka ortamında temel tenis tekniklerini doğru bir şekilde kullanır. |
ÖÇ06 | Tenis oyun stratejilerini farklı oyun senaryolarına göre karşılaştırır. |
ÖÇ07 | Temel tekniklerin öğretiminde etkili iletişim becerileri kullanır. |
ÖÇ08 | Tenis kurallarını ve stratejilerini oyun içinde sentezleyerek uygun taktikler kullanır. |
ÖÇ09 | Müsabaka performansını değerlendirerek güçlü ve zayıf yönlerini belirler. |
ÖÇ10 | Etkili hücum ve savunma taktikleri oluşturarak oyun stratejisi geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tenis oyununun Dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimi. Çağdaş Tenisin saha ölçüleri ve Uluslararası tenis oyun kuralları. | Tenis sporunun Türkiye'ye ne zaman ve nasıl geldiğini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tenis oyunundaki forehand vuruş tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. | Forehand vuruş tekniğini anlamak için videolar izler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Öğrenilen Forehand tekniğinin iki oyuncu tarafından filede karşılıklı olarak uygulayabilmesi. | Filede karşılıklı forehand tekniğini uygulayarak rallide kalma için ipuçları araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Öğrenilen Forehand tekniğinin ve oyun içinde taktiksel kullanımı. | Oyun içerisinde forehand tekniğini kullanarak oyunda kalma becerisinin ipuçlarını inşa eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tenis oyunundaki Backhand tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. | Backhand vuruş tekniğini anlamak için videolar izler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Öğrenilen Backhand tekniğinin iki oyuncu tarafından filede karşılıklı olarak uygulayabilmesi. | Filede karşılıklı backhand tekniğini uygulayarak rallide kalma için ipuçları tasarlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Öğrenilen Forehand ve Backhand tekniğinin ve oyun içinde taktiksel kullanımı. | Oyun içerisinde backhand tekniğini kullanarak oyunda kalma becerisinin ipuçlarını çözümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci sınav hazırlığı yapar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Tenis oyunundaki servis vuruş tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. | Öğrenci servis vuruş tekniğini anlamak için videolar izler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tenis oyununda servisle oyuna girme ve Servis karşılamanın istikrarlı hale getirilmesi. | Öğrenci, servis ve servis karşılama konusunda bilgi toplar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tenis oyununda servisle oyuna girme, servis karşılama ve topu oyunda tutmayı istikrarlı hale getirilmesi. | Öğrenci tenis müsabakası hakkında çıkarımda bulunur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tenis oyunundaki yaklaşma vuruşu ve vole vuruşu tekniğini öğretimi ve geliştirilmesi. | Öğrenci yaklaşma vuruşu ve vole hakkında çeşitli videolar seyreder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Öğrenilen tüm tekniklerin tekler oyunu içerinde taktiksel olarak kullanımı. | Öğrenci tekler tenis müsabakası kuralları hakkında bilgi sahibi olur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Teniste öğrenilen tüm tekniklerin oyun içinde taktiksel olarak uygulamak ve istikrar sağlamak. | Öğrenci tenis maçı videoları izler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Teniste öğrenilen tüm tekniklerin çiftler oyunu içinde taktiksel olarak uygulamak ve istikrar sağlamak. | Öğrenci teniste çiftler müsabakası konusunda bilgi toplar. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sınav hazırlığında bulunur. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sınav hazırlığında bulunur. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,24 | ||
AKTS | 4 AKTS |