AEB116 Tenis

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AEB116
Ad Tenis
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tenis sporunun temel teknik ve becerilerin kazandırılması ve müsabaka içinde taktiksel olarak uygulayabilme becerisi kazandırma. Oyun kuralları konusunda bilgi sahibi olma. Öğrenilen kuralların tekniklerini, müsabaka şeklini kendi ifadesi ile açıklamak ve uygulayabilmek.

Dersin İçeriği

Tenis oyunu genel karakteristikleri, Tenis oyununun dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimi, Çağdaş Tenisin saha ölçüleri ve oyun kuralları, Temel duruş çeşitleri, Forehand, Backhand, Servis, Servis karşılama, Vole, Smaç ve Ekstrem vuruşların öğretimi. Uluslararası tenis kuralları. Öğrenilen bu tekniklerin oyun Tekler ve çiftler oyunu içerisinde kullanımı.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 2- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002. 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 5- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993

Notlar

1- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 2- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 3- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 4- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tenis oyununun dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimini kendi ifadesi ile açıklar.
ÖÇ02 Çağdaş Tenisin saha ölçüleri ve Uluslararası tenis oyun kurallarını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Temel duruş ve Forehand tekniğini ve kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Temel duruş ve Backhand tekniğini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Servis, Servis karşılama, Vole ve Ekstrem vuruşların öğretimini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Öğrenilen bu tekniklerin oyun Tekler ve çiftler oyunu içerisinde kullanımını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tenis oyununun Dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimi. Çağdaş Tenisin saha ölçüleri ve Uluslararası tenis oyun kuralları. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
2 Tenis oyunundaki Forehand tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
3 Öğrenilen Forehand tekniğinin iki oyuncunun arka çizgide olarak uygulayabilmesi. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
4 Öğrenilen Forehand tekniğinin ve oyun içerinde taktiksel kullanımı. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
5 Tenis oyunundaki Backhand tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
6 Öğrenilen Backhand tekniğinin iki oyuncunun arka çizgide olarak uygulayabilmesi. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Öğrenilen Forehand ve Backhand tekniğinin iki oyuncunun arka çizgide olarak uygulayabilmesi. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Öğrenilen Forehand ve Backhand tekniğinin oyun içerinde taktiksel kullanımı. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
10 Tenis oyunundaki Servis tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
11 Servisle oyuna girme ve Karşılamanın istikrarlı hale getirilmesi. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Öğrenilen tüm tekniklerin tekler oyunu içerinde tekniksel olarak kullanımı. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
13 Öğrenilen tüm tekniklerin tekler oyunu içerinde taktiksel olarak kullanımı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
14 Öğrenilen tüm tekniklerin çiftler oyunu içerinde tekniksel olarak kullanımı. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
15 Öğrenilen tüm tekniklerin çiftler oyunu içerinde taktiksel olarak kullanımı. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 106
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,24
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:31