Genel Bilgi
Kod | BDNZ203 |
Ad | Motor Gelişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Abdullah KILCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Abdullah KILCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
motor gelişimde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemleri, gelişimin modelleri, motor gelişim ve ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, çocuklarda fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenek, benlik kavramı konusunda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği
motor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, motor gelişimi etkileyen faktörler, kurumsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim,motor gelişim dönemleri, motor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı ilişkisi, çocuklarda motor davranışların değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çocuklarda Motor Gelişim. Yrd.Doç.Dr. Dilara Sevimay ÖZER.Prof.Dr.Kamil ÖZER.
Notlar
Gelişim ve Öğrenme .Prf.Dr.Seyhan HASIRCI,Öğr.Gör.Dilek Sevimli,Öğr.Gör.Engin Altan DURUSOY.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Motor gelişim ve gelişim ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Motor beceri, motor performans, motor öğrenme, motor davranış kavramlarını açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Gelişim, öğrenme kavramlarını açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Büyüme ve gelişmeyi yönlendiren fizyolojik kuralları açıklayabilir. |
ÖÇ05 | Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekler ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
ÖÇ06 | Algısal motor gelişimin unsurları açıklayabilir. |
ÖÇ07 | Benlik kavramını açıklayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | motor gelişimle ilgili temel kavramlar. | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Gelişim ilkeleri | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Gelişimi etkileyen faktörler | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Gelişim modelleri - dönemleri. | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Doğum sonrası fiziksel büyüme ve gelişim | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Büyüme ve gelişmeyi yönlendiren fizyolojik kurallar | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | motor gelişimle ilgili kavramlar | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Motor gelişim alanları | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | motor gelişim ilkeleri | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | motor gelişim devreleri ve dönemleri | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekler | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Algısal motor gelişimin unsurları | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Benlik kavramı | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | genel tekrar | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |