Genel Bilgi
Kod | BDNZ207 |
Ad | Takım Sporları II (Basketbol) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Basketbol oyunun temel teknik Hareketlerin ve becerilerinin Öğrencilere kazandırıması
Dersin İçeriği
Temel teknik: Pas mesafesine göre oyuncuların duruşu,pozisyonlara göre savunma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
ÖÇ03 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
ÖÇ04 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
ÖÇ05 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ06 | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
ÖÇ07 | Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
ÖÇ08 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
ÖÇ09 | Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
ÖÇ10 | Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler |
ÖÇ11 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ12 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
ÖÇ13 | Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
ÖÇ14 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
ÖÇ15 | Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel teknik:Savunmada satnce kayma adımı öne, geriye, yana | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Temel teknik:Oyuncuyu savunma topu almış sürmemiş oyuncu, cut eden oyuncu | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Oyuncuyu savunma topu süren oyuncu,topu sürmüş tutmuş | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Temel teknik:Top tarafı Topsuz taraf,açık kapalı duruş topa göre | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Temel teknik: Pas mesafesine göre oyuncuların duruşu,pozisyonlara göre savunma | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Temel teknik: Gurd,forvet,uzun oyuncuya savunma nasıl yapılır | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Temel teknik:1X1,2X2,3X3,4X4 savunmada temel duruş ve savunma ilkeleri | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | 1X1,2X2,3X3,4X4 savunmada temel duruş ve savunma ilkeleri | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Ön taktik: perdeleme ve devrilme hareketi | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Perdeleme ve devrilme hareketive ,devrilme çeşitleri | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hızlı hucüm,ilk pas ve çıkış çeşitleri | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hızlı hucüm ,sahaya yayılış koşu koridorları,topun geldigi yer | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Genel tekrar | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel tekrar ve Değerlendirme | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |