BDNZ207 Takım Sporları II (Basketbol)

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ207
Ad Takım Sporları II (Basketbol)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ERCAN YELDAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Basketbol oyunun temel teknik hareketlerinin ve becerilerinin öğrencilere kazandırılması

Dersin İçeriği

Bir takım sporu olarak basketbolun tanımı, tarihçesi, temel duruşları, temel hareketleri, stratejileri ve taktikleri, bireysel ve takım savunması, takım hücumu, oyun sistemleri, kural, bilgi, uygulama, gözlem yapma, hata tespiti ve öğretim bilgisi/becerileri öğretimi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ02 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır.
ÖÇ03 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar.
ÖÇ04 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar.
ÖÇ05 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
ÖÇ06 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
ÖÇ07 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir.
ÖÇ08 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
ÖÇ09 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar.
ÖÇ10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler.
ÖÇ11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır.
ÖÇ12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
ÖÇ13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
ÖÇ14 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
ÖÇ15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel teknik:Savunmada satnce kayma adımı öne, geriye, yana Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Temel teknik:Oyuncuyu savunma topu almış sürmemiş oyuncu, cut eden oyuncu Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Oyuncuyu savunma topu süren oyuncu,topu sürmüş tutmuş Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Temel teknik:Top tarafı Topsuz taraf,açık kapalı duruş topa göre Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Temel teknik: Pas mesafesine göre oyuncuların duruşu,pozisyonlara göre savunma Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Temel teknik: Gurd,forvet,uzun oyuncuya savunma nasıl yapılır Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Temel teknik:1X1,2X2,3X3,4X4 savunmada temel duruş ve savunma ilkeleri Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 1X1,2X2,3X3,4X4 savunmada temel duruş ve savunma ilkeleri Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Ön taktik: perdeleme ve devrilme hareketi Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Perdeleme ve devrilme hareketive ,devrilme çeşitleri Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Hızlı hucüm,ilk pas ve çıkış çeşitleri Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Hızlı hucüm ,sahaya yayılış koşu koridorları,topun geldigi yer Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Genel tekrar Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Genel tekrar ve Değerlendirme Isınma Uygulamalı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.02.2025 09:13