EFMZ203 Öğretim Teknolojileri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ203
Ad Öğretim Teknolojileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Leyla SARAÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. Leyla SARAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretim teknolojileri dersinin amacı öğrencilerin çeşitli öğretim teknolojilerini analiz edebilme ve farklı eğitim senaryolarında nasıl kullanacaklarına dair stratejiler geliştirmelerini, öğretim yöntem ve tekniklerine entegre ederek öğretim sürecinde verimli bir şekilde kullanabilme becerisi kazanmalarını ve teknolojinin eğitimdeki potansiyel faydalarını anlamaları ve teknolojiyi öğretim sürecinde etkin kullanmaya karşı istekli olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yanpar Yelken, T. (2019). Öğretim Teknolojileri. Anı Yayıncılık. Kocaman Karaoğlu, A. (2022). Öğretim Teknolojileri. Nobel Akademi Yayıncılık.

Notlar

Özerbaş, M. A. (2021). Öğretim Teknolojileri. Pegem Akademi. Çalışkan, H. (2022). Yanpar Yelken, T. (2019). Öğretim Teknolojileri. Nobel Akademi Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları tanımlar
ÖÇ02 Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki önemini açıklar
ÖÇ03 Öğretim materyali tasarım ilkelerini listeler
ÖÇ04 Öğrenme ortamında kullanılan araç gereçleri sınıflandırır
ÖÇ05 Öğretim materyali tasarımında iletişim ve mesaj tasarımı ilkelerini açıklar
ÖÇ06 Farklı öğrenci özelliklerine uygun öğretim materyalleri tasarlar
ÖÇ07 Öğretim materyallerinin öğrenmeye etkisini değerlendirir
ÖÇ08 Öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun etkili öğretim materyali planlama, geliştirme ve uygulama yapmaya değer verir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma toplantısı-Öğretim teknolojilerine yönelik temel kavramlar İlk ders için ön hazırlık bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 Materyal seçimi ve hazırlanması Beden eğitimi dersi materyali tasarımı önerisi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Görsel araçlar Beden eğitimi ve spor alanı görsel araçlarını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İşitsel araçlar Beden eğitiminde kullanılması olası işitsel araçları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
5 Görsel tasarım öğe ve ilkeleri Beden eğitimi ve spor alanına yönelik görsel bir materyal inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
6 Yazılı unsurlar Beden eğitimi ve spor dersinde kullanılan bir yazılı materyal inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Ders kitapları Beden eğitimi ve spor dersinde kullanılabilecek bir kitap inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ders konularının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Gerçek nesneler Beden eğitimi ve spor dersinde kullanılan gerçek nesneleri listeleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
10 Modeller ve numuneler Beden eğitimi ve spor dersinde kullanılabilecek model ve numuneleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Grafik ve şemalar Beden eğitimi ve spor dersine yönelik grafik içeren bir materyal inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Etkili iletişim Etkili iletişim kuran beden eğitimi öğretmenlerinin özelliklerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Edgar Dale Yaşantı Konisi Edgar Dale'nin yaşamını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
14 Beden eğitimi ve spor alanında kullanılan teknolojiler Beden eğitiminde kullanılan teknolojileri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
15 Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi Bir öğretim materyalinin hangi açılardan değerlendirilebileceğini açıklama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders konularının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders konularının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 14 28
Toplam İş Yükü (Saat) 83
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,32
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 03:11