BDNZ208 Ritim Eğitimi ve Dans

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ208
Ad Ritim Eğitimi ve Dans
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SİBEL VURAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dans ve temel ritim eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması.

Dersin İçeriği

Eğitimde temel ritim ve dans ritm algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uygulanması .Temel yer çalışmaları , Nota çeşitlemeleri ile Temel Dans adımları Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri rond çalışmaları Türk Halk Danslarına ilişkin örnekler. Koreografi çalışmaları ve dikte çalışmaları öğretilir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ritim Eğitimi ve Dans F. Altay, Y. Bulca, Ankara. Yaratıcı Dans İçin Ders Planları, S. Carline, Nobel, 2016. Koreografi, Doğaçlama Kullanımına Basit Bir Yaklaşım, S. C. Minton, Bağırgan Yayımevi, Ankara 1999. Oyun, Dans ve Müzik, A. G. Saraç, Nobel, 2017. Yaratıcı Hareket ve Dans, M. E. Garcia, New Books, 2006. Yirminci Yüzyılda Dans Sanatı Kuram ve Pratik, Ş. S. Aksan, G. Ertem, Boğaziçi Yayınevi, 2007. Küresel Bale ve Dans Ansiklopedisi, 2. Cilt, D. Yeşiltaş, Kalkedon Yayınları 2011, İstanbul, 2011. Küresel Bale ve Dans Ansiklopedisi, 1. Cilt, D. Yeşiltaş, Kalkedon Yayınları 2011, İstanbul, 2011. Dans ve Hareket Terapisi, Grup Uygulamaları, B. Yeşilyaprak, Ş. Çağlar, Nobel, 2011.

Notlar

Ritim Eğitimi ve Dans F. Altay, Y. Bulca, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ02 Dansa ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır.
ÖÇ03 Dans ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar
ÖÇ04 Dans eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve dans eğitim programını açıklar
ÖÇ05 Dans alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
ÖÇ06 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
ÖÇ07 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
ÖÇ08 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
ÖÇ09 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar
ÖÇ10 Öğrencilere ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
ÖÇ11 Öğrencilerinin kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır.
ÖÇ12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
ÖÇ13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar
ÖÇ14 Dansçıların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar
ÖÇ15 Dans sporu branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dansın önemi, dans eğitimi dersi ile ilgili kavramlar Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
2 Ritim eğitim ve dans çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
3 Temel bale hareketleri çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
4 Temel pozisyon, dönüş, denge çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
5 Dairesel figürler,pratik uygulamalar Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Dairesel dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Denge çeşitleri ve çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Dansta temel adım Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Dansta esneklik çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Dansta dönüş, denge, dans pozisyonları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Ritim duygusunun gelişmesi ve müziğe uygun ritmik hareketler yapabilme Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Yaratıcı dans ve modern dans uygulamaları koreografi çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
14 Eşli çalışmalar. Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Sınava hazırlık çalışmaları. Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 08:08