Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | BDNZ208 |
Ad | Ritim Eğitimi ve Dans |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. SİBEL VURAL (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dans ve temel ritim eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması.
Dersin İçeriği
Ritim ve dansla ilgili temel kavramlar, müzik ve hareket ritmi, dans araç-gereç ve malzemeleri, özellikleri, dans alıştırmaları, duruş çalışmaları, yürüyüşler, sıçrama, sekme ve galoplar, ritim, melodi ve müzik seçimi, bireysel ve eşli egzersizler, vals, tango, caz, dansa ilişkin adımlamalar, kompozisyonlar, ritim ve dansla ilgili kavramların, tekniklerin ve kompozisyonların öğretimi.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Ritim Eğitimi ve Dans F. Altay, Y. Bulca, Ankara. Yaratıcı Dans İçin Ders Planları, S. Carline, Nobel, 2016. Koreografi, Doğaçlama Kullanımına Basit Bir Yaklaşım, S. C. Minton, Bağırgan Yayımevi, Ankara 1999. Oyun, Dans ve Müzik, A. G. Saraç, Nobel, 2017. Yaratıcı Hareket ve Dans, M. E. Garcia, New Books, 2006. Yirminci Yüzyılda Dans Sanatı Kuram ve Pratik, Ş. S. Aksan, G. Ertem, Boğaziçi Yayınevi, 2007. Küresel Bale ve Dans Ansiklopedisi, 2. Cilt, D. Yeşiltaş, Kalkedon Yayınları 2011, İstanbul, 2011. Küresel Bale ve Dans Ansiklopedisi, 1. Cilt, D. Yeşiltaş, Kalkedon Yayınları 2011, İstanbul, 2011. Dans ve Hareket Terapisi, Grup Uygulamaları, B. Yeşilyaprak, Ş. Çağlar, Nobel, 2011.
Notlar
Ritim Eğitimi ve Dans F. Altay, Y. Bulca, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dans ile ilgili temel kavramları hatırlar. |
ÖÇ02 | Dans türleri ile ilgili bilgileri açıklar. |
ÖÇ03 | Klasik bale temel hareketlerini betimler. |
ÖÇ04 | Dansta dönüş teknikleri, denge çalışmaları ve sıçramalar ile ilgili bilgileri izah eder. |
ÖÇ05 | Salon dansları türleri ile ilgili bir koreografi geliştirir. |
ÖÇ06 | Latin danslarından salsa ile ilgili yarışma kurallarını açıklar. |
ÖÇ07 | Dans çalışmalarına özel ısınma hareketlerini belirler. |
ÖÇ08 | Modern dans koreografisi hazırlama konusunda yaratıcı çözümler formüle eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dans ve ritim ile ilgili temel kavramlar, dans çeşitlerinin öğrenilmesi. | Dans ve ritim ile ilgili araştırma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Müzik ve hareket ritmi ile ilgili ritim eğitim ve dans çalışmaları. | Ritim ile ilgili araştırma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
3 | Dans araç gereç ve malzemeleri ile ilgili bilgiler, farklı materyallerle çalışmalar, kostüm ve sahne makyajı ile ilgili bilgi edinilmesi. | Sahne makyajı ile ilgili evde deneme çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Dansta temel vücut tekniği kullanımı, postür, ısınma, vücut dalgaları çalışmaları. | Doğru bir postür duruşunun nasıl olması gerektiği ile ilgili araştırma ve ayna karşısında postür çalışması denemeleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
5 | Yürüyüşler, sekme ve sıçramalar, galop adımı, lokomotor ve non-lokomotor hareketlerin öğrenilmesi. | Galop adımı ile ilgili araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Dairesel dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar. | Dönüşte spotting tekniği ile ilgili araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | Dengede duruş tekniği ve dansta denge çalışmaları. | Denge geliştirici oyun araştırması yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınav öncesi uygulama çalışmaları. Ders konularının tekrarı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
9 | Dansta ritim, melodi ve müzik seçimi yapma örnekleri. | Final sınavında kullanılacak müziği belirleme. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
10 | Dansta bireysel ve eşli uygulanan teknik hareketler. | Eşli danslarda partnerle akrobatik hareketler ve liftlerin videolarının izlenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Grup Çalışması |
11 | Salon danslarından vals ile iligili genel bilgiler ve temel adımlarının öğrenilmesi. | Vals dansının tarihçesinin araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Ritim ile ilgili genel bilgiler ve ritim duygusunun gelişmesi ve müziğe uygun ritmik hareketler yapma çalışmaları. | Ritim ile ilgili uygulama çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Yaratıcı dans, modern dans ve caz dans ile ilgili genel bilgiler, danslardaki temel hareketlerin uygulanması, bireysel ve grup koreografi çalışmaları. | Martha Graham''in hayatı ve modern dansa kattıkları ile ilgili araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | Arjantin tango ile ilgili genel bilgiler ve temel adımlarının öğrenilmesi. | Tango stilleri ile ilgili araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Sahne makyajı ve sahne kostümü ile ilgili genel bilgiler ve sahne makyajı uygulamaları. | Sahne makyajı ve peruk takma ile ilgili video seyretme. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final koreografisi hazırlık çalışmaları. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final koreografisi hazırlık çalışmaları. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |