BDMS202 Eğitimde Proje Hazırlama

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDMS202
Ad Eğitimde Proje Hazırlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Leyla SARAÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. Leyla SARAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitimde Proje Hazırlama dersi öğrencilerin özgün bir proje konusu belirleyerek araştırma modelini seçme, uygun örnekleme ve veri toplama tekniklerini kullanma becerilerini geliştirerek proje raporu hazırlama bilgi ve becerisi kazanmalarını amaçlar.

Dersin İçeriği

Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ünal, D. P. (2019). Eğitimde Proje Hazırlama. Vizetek Yayıncılık. Çolakoğlu, M. H. (2019). Eğitim Projeleri Hazırlama ve Uygulama Rehberi. Nobel Yayıncılık.

Notlar

Taşdan, M. ve Kaya, H. İ. (2021). Eğitimde Proje Geliştirme ve Yönetme. Pegem Kampüs Yayıncılık. Bayra, E. (2023). Eğitimde Proje Hazırlamanın Temelleri. Pegem Akademi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proje ve proje yönetimine ilişkin kavramsal ve kuramsal temelleri açıklar.
ÖÇ02 Farklı proje türlerinin özelliklerini açıklar.
ÖÇ03 Proje döngüsünü meydana getiren bileşenleri listeleyerek açıklar.
ÖÇ04 Eğitim alanına yönelik proje fikri geliştirir.
ÖÇ05 Eğitim alanına yönelik belirlediği proje fikrinin detaylı analiz ve planlamasını yapar.
ÖÇ06 Beden eğitimi ve spor alanına yönelik proje alanlarını listeler.
ÖÇ07 Ulusal ve uluslararası proje kaynaklarını listeler.
ÖÇ08 Proje hazırlama sürecinde yapılan hataları fark ederek açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma-Proje ve proje döngüsü İlk ders için ön hazırlık bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Projede durum analizi Beden eğitimi ve spor alanındaki olası sorunları belirleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Projede sorun analizi Beden eğitimi ve spor alanı sorunlarını listeleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Projede hedef analizi Beden eğitimi ve spor alanında bir sorun belirleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
5 Projede strateji analizi Strateki kavramını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Projede paydaş analizi Beden eğitimi ve spor alanı paydaşlarını listeleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım
7 Projede amaç belirleme Amaç belirleme kavramını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Proje planlaması Belirlenen amaca yönelik taslak plan oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Proje faaliyetlerinin belirlenmesi Beden eğitimi alanındaki sorunları belirler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
11 Proje çıktıları Bilimsel araştırma yöntemleri ön bilgilerini gözden geçirir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Proje risk analizi Projede risk kavramını gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Proje başarı göstergeleri ve doğrulama kaynakları Veri toplama konusunda ön bilgileri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Projede sürdürülebilirlik Sürdürülebilirlik kavramını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Projede faaliyet ve zaman planlaması Hazırlanmış bir projenin faaliyet ve zaman çizelgesini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların gözden geçirilmesi ve uygulamaların tamamlanarak sunumlarının hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların gözden geçirilmesi ve uygulamaların tamamlanarak sunumlarının hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 03:14