BDNZ301 Antrenman Bilgisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ301
Ad Antrenman Bilgisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Antrenman kavramı ve alt başlıklarını bilir. Antrenman plan ve program hazırlama ile ilgili temel kavramları bilir. Temel motorik özellikleri bilir.

Dersin İçeriği

Antrenman bilimleri ile ilgili temel kavramlar. Antrenmanda yüklenme normatifleri, yüklenme yöntemleri, yüklenme prensipleri. Antrenman planlamasının temelleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

antrenman teorisi Uğur Dündar, Antrenman Kavramı ve Yöntemi yazar Tudor Bompa

Notlar

SUCCESFULL COACHİNG yazar RANİER MARTENS


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 ANTRENMAN PRENSİPLERİ NELERDİR BİLİR.
ÖÇ02 ANTRENMANDA YÜKLENME PRENSİPLERİNİ BİLİR.
ÖÇ03 ANTRENMANDA YÜKLENME NORMATİFLERİNİ BİLİR.
ÖÇ04 ANTRENMANDA YÜKLENME YÖNTEMLERİNİ BİLİR.
ÖÇ05 TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLERİ BİLİR.
ÖÇ06 ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE DAYANIKLILIK KAVRAMINI BİLİR VE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİNİ TARTIŞIR.
ÖÇ07 ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE DENGE, ÇEVİKLİK VE GÜÇ KAVRAMLARINI BİLİR VE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİNİ TARTIŞIR.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ANTRENMAN NEDİR. ANTRENMAN BİLGİSİ VE ANTRENMAN BİLİMİ NEDİR. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 ANTRENMANLA İLGİLİ ALT KAVRAMLAR. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 ANTRENMAN PRENSİPLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 ANTRENMANDA YÜKLENME PRENSİPLERİNİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 NTRENMANDA YÜKLENME NORMATİFLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 ANTRENMANDA YÜKLENME YÖNTEMLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav ÖDEV HAZIRLAMA Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE DAYANIKLILIK Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE KUVVET Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE SÜRAT Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE HAREKETLİLİK Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE BECERİ VE KOORDİNASYON Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE DENGE, GÜÇ, ÇEVİKLİK Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 YILLIK, 3-6 AYLIK, 1 AYLIK, HAFTALIK, GÜNLÜK VE BİRİM ANTRENMAN PLAN VE PROGRAM Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ÖDEV HAZIRLAMA Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ÖDEV HAZIRLAMA Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 08:11