Genel Bilgi
Kod | BDNZ301 |
Ad | Antrenman Bilgisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenman kavramı ve alt başlıklarını bilir. Antrenman plan ve program hazırlama ile ilgili temel kavramları bilir. Temel motorik özellikleri bilir.
Dersin İçeriği
Antrenman bilimleri ile ilgili temel kavramlar. Antrenmanda yüklenme normatifleri, yüklenme yöntemleri, yüklenme prensipleri. Antrenman planlamasının temelleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
antrenman teorisi Uğur Dündar, Antrenman Kavramı ve Yöntemi yazar Tudor Bompa
Notlar
SUCCESFULL COACHİNG yazar RANİER MARTENS
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ANTRENMAN PRENSİPLERİ NELERDİR BİLİR. |
ÖÇ02 | ANTRENMANDA YÜKLENME PRENSİPLERİNİ BİLİR. |
ÖÇ03 | ANTRENMANDA YÜKLENME NORMATİFLERİNİ BİLİR. |
ÖÇ04 | ANTRENMANDA YÜKLENME YÖNTEMLERİNİ BİLİR. |
ÖÇ05 | TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLERİ BİLİR. |
ÖÇ06 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE DAYANIKLILIK KAVRAMINI BİLİR VE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİNİ TARTIŞIR. |
ÖÇ07 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE DENGE, ÇEVİKLİK VE GÜÇ KAVRAMLARINI BİLİR VE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİNİ TARTIŞIR. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ANTRENMAN NEDİR. ANTRENMAN BİLGİSİ VE ANTRENMAN BİLİMİ NEDİR. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | ANTRENMANLA İLGİLİ ALT KAVRAMLAR. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | ANTRENMAN PRENSİPLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | ANTRENMANDA YÜKLENME PRENSİPLERİNİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | NTRENMANDA YÜKLENME NORMATİFLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | ANTRENMANDA YÜKLENME YÖNTEMLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLER | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE DAYANIKLILIK | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE KUVVET | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE SÜRAT | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE HAREKETLİLİK | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE BECERİ VE KOORDİNASYON | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE DENGE, GÜÇ, ÇEVİKLİK | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | YILLIK, 3-6 AYLIK, 1 AYLIK, HAFTALIK, GÜNLÜK VE BİRİM ANTRENMAN PLAN VE PROGRAM | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |