Genel Bilgi
Kod | BDNZ303 |
Ad | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Leyla SARAÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Leyla SARAÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Beden Eğitimi öğretimine uygun planlama yapabilme becerisi kazanacak. Beden Eğitimi öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme becerisi kazanacak
Dersin İçeriği
Beden Eğitimi ve spor öğretim programları, öğretim programının yaklaşımı,Beden eğitimi ve spor öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı beceriler,Beden eğitimi ve spor öğretim programının öğrenme ve alt öğrenme alanları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Gıyasettin Demirhan. Spor Eğitiminin Temelleri.(2006) Ankara Mürüvvet Bilen. Plandan Uygulamaya.(1993) Ankara
Notlar
Gıyasettin Demirhan. Spor Eğitiminin Temelleri.(2006) Ankara Mürüvvet Bilen. Plandan Uygulamaya.(1993) Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden eğitimi öğretim programının temel kavramları açıklayabilecek |
ÖÇ02 | Beden eğitim programının kazanımlarını açıklayabilecek |
ÖÇ03 | Öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecek |
ÖÇ04 | Programın eğitim durumlarının nasıl düzenlendiğini kavrayabilecek |
ÖÇ05 | Program ölçme değerlendirmesini kavrayabilecektir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğretim programları ile ilgili temel kavramlar | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Beden eğitimi ve spor öğretim programının içeriği | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Beden eğitimi ve spor öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı beceriler | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Beden eğitimi ve spor öğretim programının öğrenme ve alt öğrenme alanları | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Beden eğitimi ve spor öğretim programının kazanımlara göre sınıflara dağılımları | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Beden eğitimi ve spor öğretim programında kullanılan yöntem, araç gereç ve materyaller | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Beden eğitimi ve spor öğretim programının ölçme ve değerlendirme yaklaşımları | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Beden eğitimi ve spor öğretim programındaki alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Beden Eğitimi öğretmeninin yeterlilikleri | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Değerlendirme 1. bölüm | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Değerlendirme 2. Bölüm | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Değerlendirme 3. Bölüm | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |