BDNZ303 Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ303
Ad Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Leyla SARAÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. Leyla SARAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Beden Eğitimi öğretimine uygun planlama yapabilme becerisi kazanacak. Beden Eğitimi öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme becerisi kazanacak

Dersin İçeriği

Beden Eğitimi ve spor öğretim programları, öğretim programının yaklaşımı,Beden eğitimi ve spor öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı beceriler,Beden eğitimi ve spor öğretim programının öğrenme ve alt öğrenme alanları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Gıyasettin Demirhan. Spor Eğitiminin Temelleri.(2006) Ankara Mürüvvet Bilen. Plandan Uygulamaya.(1993) Ankara

Notlar

Gıyasettin Demirhan. Spor Eğitiminin Temelleri.(2006) Ankara Mürüvvet Bilen. Plandan Uygulamaya.(1993) Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden eğitimi öğretim programının temel kavramları açıklayabilecek
ÖÇ02 Beden eğitim programının kazanımlarını açıklayabilecek
ÖÇ03 Öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecek
ÖÇ04 Programın eğitim durumlarının nasıl düzenlendiğini kavrayabilecek
ÖÇ05 Program ölçme değerlendirmesini kavrayabilecektir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretim programları ile ilgili temel kavramlar konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Beden eğitimi ve spor öğretim programının içeriği konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Beden eğitimi ve spor öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı beceriler konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Beden eğitimi ve spor öğretim programının öğrenme ve alt öğrenme alanları konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Beden eğitimi ve spor öğretim programının kazanımlara göre sınıflara dağılımları konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Beden eğitimi ve spor öğretim programında kullanılan yöntem, araç gereç ve materyaller konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Beden eğitimi ve spor öğretim programının ölçme ve değerlendirme yaklaşımları konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Beden eğitimi ve spor öğretim programındaki alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Beden Eğitimi öğretmeninin yeterlilikleri konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Değerlendirme 1. bölüm konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Değerlendirme 2. Bölüm değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Değerlendirme 3. Bölüm değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.09.2024 11:09