Genel Bilgi
Kod | BDNZ311 |
Ad | Takım Sporları III (Voleybol) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Voleybol oyununun tarihini, kurallarını, teknik ve taktik yapısını öğretip, öğrencilerin voleybol becerilerini geliştirerek, bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Bir takım sporu olarak voleybolun tanımı, tarihçesi, temel duruşları, temel hareketleri, stratejileri ve taktikleri, bireysel ve takım savunması, takım hücumu, oyun sistemleri, kural, bilgi, uygulama, gözlem yapma, hata tespiti ve öğretim bilgisi/becerileri öğretimi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Voleybol Teknik (Mehmet VURAT), Voleybolda Temel Beceriler (Fikri ERALP- Müfide YORUÇ ÇOTUK)
Notlar
Voleybol Federasyonu (www.tvf.org.tr)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Voleybolun tarihçesini, oyun hakkında genel bilgiyi ve temel pozisyonları açıklar. |
ÖÇ02 | Parmak pas çeşitlerini oyuna uyarlar. |
ÖÇ03 | Manşet pas tekniğini oyuna uyarlar. |
ÖÇ04 | Servis çeşitlerini sahada oyuna uyarlar. |
ÖÇ05 | Hücum çeşitlerini oyuna uyarlar. |
ÖÇ06 | Blok çeşitlerini oyuna uyarlar. |
ÖÇ07 | Arka alan defansı çeşitleri ve tekniğinin öğretimini anlatır. |
ÖÇ08 | Deplasman çeşitleri ve tekniğinin öğretimini anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, tarihçe, dersin işleniş biçimi ve oyun hakkında genel bilgi ve temel pozisyonlar. | Voleybol tarihçesiyle ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Parmak pas çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | Parmak pas çalışmaları ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Manşet pas tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | Manşet tekniği ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Servis çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | Servis çeşitleri ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Hücum çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | Hücum çeşitleri ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Blok çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | Blok çeşitleri ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Arka alan defansı çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | Defans ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Deplasman çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | Deplasman ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Voleybolda oyun sistemleri, pozisyonlar ve yapılan hatalar. | Voleybol maçı izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | 3:3 siteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | 3:3 sistem ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Basit 4:2 siteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | 4:2 sistem ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | 4:2 Sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | 4:2 sistemle ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | 5:1 sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | 5:1 sistemi ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Genel tekrar | Maç videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |