BDNZ313 Yüzme

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ313
Ad Yüzme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sportif etkinliklerden biri olarak temel yüzme becerilerinin sergilenmesi, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktararak yüzme öğretilebilmesi, yüzmenin günlük yaşamda ve sportif alandaki kullanım ve öneminin oluşturulması

Dersin İçeriği

Bu ders, beden eğitimi öğretmeninin ihtiyaç duyacağı suda hareket becerisi, yüzmedeki öğretme metotlarının öncülüğünde 4 teknik, çıkış ve dönüşlerle yarışmaların kuralları ve tesislerinin özelliklerini, yüzmenin günlük yaşamdaki kullanım alanları ile profesyonel alandaki sportif önemini kapsamaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu

Notlar

Herkez İçin Yüzme , Kare Yayınları, Ana Maria Olaru


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel Yüzme Tekniklerini kullanarak yüzer
ÖÇ02 Temel eğitimde kullanılan araç gereçleri tanır
ÖÇ03 Havuz kullanım kurallarını ve çalışma düzenini kavrar
ÖÇ04 Yüzme öğretim basamaklamalarını bilir
ÖÇ05 Yüzmede uygulanan yarışma kurallarını bilir
ÖÇ06 Yüzmenin hayati öneme sahip olduğunun farkına varır
ÖÇ07 Yüzme tesislerini tanır ve tesis özelliklerini bilir
ÖÇ08 Mesleki etik ilkelere uygun davranır
ÖÇ09 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır
ÖÇ10 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi Litaretür Tarama
2 Neden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları ve öğretim basamakları Litaretür Tarama
3 Krawl tekniğine giriş. Özellikleri Litaretür Tarama
4 Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon Litaretür Tarama
5 Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri Litaretür Tarama
6 Yüzmede çıkış (start) Litaretür Tarama
7 Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri Litaretür Tarama
8 Ara Sınav Tekrar
9 Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon Litaretür Tarama
10 Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. Litaretür Tarama
11 Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri Litaretür Tarama
12 Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon Litaretür Tarama
13 Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri Litaretür Tarama
14 Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve çıkış özelliklerine bakış. Litaretür Tarama
15 Genel Tekrar Litaretür Tarama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 08:11