Genel Bilgi
Kod | BDNS303 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani sosyal kültürel ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünülürlüğü ve farkındalığı arttırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Yönetim ve organizasyon kavramları; gönüllülük kavramı ve gönüllü yönetimi temel gönüllülük alanları(afet ve acil durum, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler); gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirme ve sahada gönüllü çalışmalara katılım, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında (STK) gönüllü çalışmalara katılı; toplumda risk grupları ve gönüllülük; göçmenler ve gönüllülük
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Gençlik ve Spor Bakanlığı Gönüllülük Çalışmaları dersi yönergesi.
Notlar
Gençlik ve Spor Bakanlığı Gönüllülük Çalışmaları dersi yönergesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversiteler ile toplum arasındaki bağı güçlendirmek |
ÖÇ02 | Yönetim ve Organizasyon Kavramlarını pekiştirir |
ÖÇ03 | Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi |
ÖÇ04 | Temel Gönüllülük kavramını öğrenmek |
ÖÇ05 | Kamu Kurumları ile Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Çalışmalara Katılım |
ÖÇ06 | Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük konularını kavramak |
ÖÇ07 | Göçmenler ve Gönüllülük konularını kavramak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve Organizasyon Kavramları ve gönüllülük | İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi | İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
3 | Temel Gönüllülük | İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
4 | Kamu Kurumları ile Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Çalışmalara Katılım | İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük | İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Göçmenler ve Gönüllülük | İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları A | İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları B | saha çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları C | saha çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları D | saha çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları E | saha çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları F | .saha çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları G | saha çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları H | .saha çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |