Genel Bilgi
Kod | BDNZ302 |
Ad | Beceri Öğrenimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, hareketi öğrenme aşamasındaki süreçleri açıklama, hareket dönemlerine yönelik hareket eğitimi tutum ve becerileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Beceri öğrenimi alanının temel kavramları (motor beceriler ve sınıflanması, öğrenme-performans, beceri-hareket-refleks ayrımı), motor kontrol kuramları ve hareket planlaması, beceri öğrenimi aşamaları, sözel-görsel yolla beceri gösterimi, hataların tespiti ve düzeltilmesi, bir veya birden fazla beceri için alıştırma planlanması ve öğrenme-performans ilişkisi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hareket ve Beceri Öğretimi Prof. Dr. Metin Sayın
Notlar
ÖZ, E., & SUVEREN ERDOĞAN, C. E. R. E. N. (2019). Beceri Öğrenimi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hareket ve beceri ile ilgili temel kavramları anlatır. |
ÖÇ02 | Beceri ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Becerinin çeşitlerini ayırt eder. |
ÖÇ04 | Sporda beceri sınıflama yaklaşımlarını yorumlar. |
ÖÇ05 | Hareket planlaması hazırlar. |
ÖÇ06 | Geri bildirim çeşitlerini kullanır. |
ÖÇ07 | Beceri testlerini karşılaştırır. |
ÖÇ08 | Spor branşları ile ilgili testleri analiz eder. |
ÖÇ09 | Beceri öğrenimi sınıflandırma safhalarını değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hareket ve becerinin tanımı ve genel kavramların açıklanması | Konuyla ilgili ön hazırlık yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Becerinin çeşitleri motor beceri, bilişsel beceri, algısal beceri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Sporda beceri sınıflama yaklaşımları; kesik, seri devamlı beceriler | Konuyla ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Motorsal beceri ve öğrenme aşamaları Hiyerarşik teori ve basamak teorisi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Beden eğitimi ve sporda çevresel durumlar soysal ve bireysel faktörler | Konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma |
6 | Beden eğitimi ve sporda öğrenmede kuram ve yöntemler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Beceri oğrenme evreleri ve sınıflaması | Beceri oğrenme evreleri ve sınıflaması ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | ikili ve çoklu yaklaşım methodu | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar | Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıkları araştırıp yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma |
11 | Hareketin kontrolü,beceri öğreniminde algı, bellek,hatırlama, unutma ve sinir sistemi | Hareketin kontrolü,beceri öğreniminde algı, bellek,hatırlama, unutma ve sinir sistemi ile ilgili farklı tanımları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma |
12 | Beden eğitimi ve sporda geri bildirim çeşitleri içsel dışsal geribildirim (amatör ve profesyonel sporcularda)beceri öğreniminde duyumsal yardımlar | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler | Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal Yönleri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Becerilerin transferi reaksiyon zamanı motivasyon | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl sonu sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |