BDNZ304 Fiziksel Uygunluk

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ304
Ad Fiziksel Uygunluk
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklarını bilir. Fiziksel uygunluk plan ve program hazırlama ile ilgili temel kavramları bilir.

Dersin İçeriği

Fiziksel uygunluğun tanımı, bileşenleri, fiziksel uygunluğun gereklilik nedenlerini ve ilgili kavramları, fiziksel uygunluğun ölçümü ve değerlendirilmesi, ideal ağırlığın belirlenmesi yöntemleri, her yaş ve fiziksel düzeyde fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için alıştırma yöntemleri, egzersiz alanlarının düzenlenmesi, yönetimi ve organizasyonu.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Fiziksel Uygunluk, Kamil Özer

Notlar

Fiziksel Uygunluk, Erdal Zorba


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 FİZİKSEL UYGUNLUK NEDİR BİLİR VE TARTIŞIR.
ÖÇ02 TANSİYON, NABIZ KAVRAMLARININ FİZİKSEL UYGUNLUK İLİŞKİSİ
ÖÇ03 AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİNİN BİLİNMESİ
ÖÇ04 FİZİKSEL UYGUNLUK BELİRLEME TESTLERİ (ANAEROBİK TESTLER)
ÖÇ05 BELİRLEME TESTLERİ (BECERİ KOORDİNASYON TESTLERİ)
ÖÇ06 FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZLERİN PROGRAMLAMASI VE TAKİBİ


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 FİZİKSEL UYGUNLUK NEDİR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
2 FİZİKSEL UYGUNLUK İLE İLGİLİ ALT KAVRAMLAR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 TANSİYON, NABIZ KAVRAMLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 TESTLERİN UYGULANMASI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 AEROBİK TESTLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 ANAEROBİK TESTLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav ÖDEV HAZIRLAMA Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 ESNEKLİK TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 DENGE TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 BECERİ KOORDİNASYON TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 INSANITY TRAINING CONCEPT Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 TABATA - HIITTRAINING CONCEPT Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 CALISTENIC-CROSSFIT TRAINING CONCEPT Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZ PROGRAMLAMA Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınav ÖDEV HAZIRLAMA Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ÖDEV HAZIRLAMA Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.02.2025 11:31