Genel Bilgi
Kod | BDNZ304 |
Ad | Fiziksel Uygunluk |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklarını bilir. Fiziksel uygunluk plan ve program hazırlama ile ilgili temel kavramları bilir.
Dersin İçeriği
Fiziksel uygunluğun tanımı, bileşenleri, fiziksel uygunluğun gereklilik nedenlerini ve ilgili kavramları, fiziksel uygunluğun ölçümü ve değerlendirilmesi, ideal ağırlığın belirlenmesi yöntemleri, her yaş ve fiziksel düzeyde fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için alıştırma yöntemleri, egzersiz alanlarının düzenlenmesi, yönetimi ve organizasyonu.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fiziksel Uygunluk, Kamil Özer
Notlar
Fiziksel Uygunluk, Erdal Zorba
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | FİZİKSEL UYGUNLUK NEDİR BİLİR VE TARTIŞIR. |
ÖÇ02 | TANSİYON, NABIZ KAVRAMLARININ FİZİKSEL UYGUNLUK İLİŞKİSİ |
ÖÇ03 | AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİNİN BİLİNMESİ |
ÖÇ04 | FİZİKSEL UYGUNLUK BELİRLEME TESTLERİ (ANAEROBİK TESTLER) |
ÖÇ05 | BELİRLEME TESTLERİ (BECERİ KOORDİNASYON TESTLERİ) |
ÖÇ06 | FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZLERİN PROGRAMLAMASI VE TAKİBİ |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | FİZİKSEL UYGUNLUK NEDİR | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | FİZİKSEL UYGUNLUK İLE İLGİLİ ALT KAVRAMLAR | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | TANSİYON, NABIZ KAVRAMLARI | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | TESTLERİN UYGULANMASI | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | AEROBİK TESTLER | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | ANAEROBİK TESTLER | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | ESNEKLİK TESTLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | DENGE TESTLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | BECERİ KOORDİNASYON TESTLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | INSANITY TRAINING CONCEPT | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | TABATA - HIITTRAINING CONCEPT | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | CALISTENIC-CROSSFIT TRAINING CONCEPT | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZ PROGRAMLAMA | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınav | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |