Genel Bilgi
Kod | EFMZ302 |
Ad | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi dersi, Türk eğitim sisteminin yasal temellerini ve örgütsel yapısını tanıtmayı amaçlayan bir derstir.
Dersin İçeriği
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Elife Doğan Kılıç(Editör) Eğiten Kitap Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Notlar
Elife Doğan Kılıç(Editör) Eğiten Kitap Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitimin toplumsal temellerini açıklar. |
ÖÇ02 | Öğretimin basamaklarını ifade eder. |
ÖÇ03 | Eğitimin nasıl örgütlendiğini farkeder. |
ÖÇ04 | Eğitim sitemindeki insan gücü kaynağını ve bu sitemi yürüten erki açıklar. |
ÖÇ05 | Eğitimde yönetim sürecini açıklar. |
ÖÇ06 | Okul yönetim süreçlerini ve işlevlerini ifade eder. |
ÖÇ07 | Eğitim programının yönetimini açıklar. |
ÖÇ08 | Öğrenci işlerinin yönetimini açıklar. |
ÖÇ09 | Eğitim çalışanlarının özlük haklarını ifade eder. |
ÖÇ10 | Türk Eğitim sisteminin örgüt yapısını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİ | İlgili kaynakların okunması | Yöntem Seçilmemiş |
2 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MEB TEŞKİLAT GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN, TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU, İLKÖĞRETİM VE EĞİTİM KANUNU | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE KLASİK KURAMLAR | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE NEOKLASİK KURAMLAR | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE MODERN KURAMLAR | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | EĞİTİM VE OKUL YÖNETİMİ | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | YÖNETİM SÜREÇLERİ | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | ÖĞRENCİ İŞLERİNİN YÖNETİMİ | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İNSAN KAYNAKLARININ YÖNETİMİ | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİ | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | DESTEK İŞLERİ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | OKULA TOPLUMSAL KATILIM | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,32 | ||
AKTS | 3 AKTS |