BDNS302 Egzersiz Psikolojisi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNS302
Ad Egzersiz Psikolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı spor ve egzersiz psikolojisi ile ilgili kavramlar, kurallar ve terminolojiyi anlama; özellikle egzersize katılım ve hareketsizlik problemleri ile ilgili motivasyon ve egzersiz davranışı teorileri açıklayabilme, egzersizin psikolojik faydaları, kişilik ve egzersiz, bedenden hoşnut olma ve egzersiz gibi konuları kavrayabilme, kişileri egzersiz davranışına yönlendirebilmek için değişik motivasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde spor ve egzersiz psikolojisinin tanımı, motivasyon ve egzersiz davranışı teorileri, egzersizin psikolojisk etkileri, kişilik ve egzersiz, beden algısı ve egzersiz, egzersiz motivasyon yöntemleri olacaktır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

SPOR VE EGZERSİZ PSİKOLOJİSİNİN TEMELLERİ . Editör Mustafa ŞAHİN- Ziya KORUÇ.

Notlar

KORUÇ, Z. (1998). Egzersiz ve spor psikolojisi. Türk Psikoloji Bülteni., 10(4).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor ve egzersiz psikolojisiyle ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.
ÖÇ02 Egzersizin zihinsel sağlıkla ilişkisini açıklayabilir.
ÖÇ03 İnsanların neden egzersiz yaptığını kavrayabilir.
ÖÇ04 Egzersize başlama ve sürdürmede motivasyonun önemini açıklayabilir.
ÖÇ05 Egzersize başlama ve sürdürmeyi sağlayacak motivasyonel iklimi oluşturabilir.
ÖÇ06 Egzersiz için uygun grup dinamiğini ve liderlik stilini uygulayabilir.
ÖÇ07 Grubun özelliğine göre (egzersiz psikolojisi bazında) egzersiz planlaması yapabilir.
ÖÇ08 Egzersiz psikolojisiyle ilgili bilgilerini yaşamındaki yeni durumlara uygulayabilir.
ÖÇ09 Egzersize katılımda psikolojik açıdan bireysel farklılıkların önemi açıklayabilir.
ÖÇ10 Mesleki uygulamalarında kişilerin fiziksel aktiviteye katılımını psikolojik açıdan desteklemek amacı ile yaptığı çalışmalarda çağın getirdiği yenilikleri takip edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel tanımı, yarıyıllık konu dağılımının açıklanması, dersle ilgili genel açıklamalar. Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Psikoloji ile ilgili genel kavramlar. Spor psikolojisinin işlevleri. Spor Psikolojisinin etik standartları. Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İnsan davranışının karmaşıklılığı. Zihinsel ve duygusal psikolojik etkinlikler. Sportif performansın boyutları. Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sinir sistemi, duyu ve algı. Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Güdülenme (motivasyon) ve Güdülenme sınıflandırılması. Motivasyon teorileri. Sporcuyu motive etme stratejileri. Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Sporda performans arttırılması. İmgeleme ve imgelemede dikkat edilecek noktalar. Hedef belirleme. Dikkat ve konsantrasyon. Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Sporda yetenek seçimi ve ilkeleri. Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sporcular için zihinsel antrenmanlar. Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bireysel farklılıklar ve benzerlikler ve psikolojik testler. Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kaygı ve sportif performans arasındaki ilişki. Korku ve sportif performans. Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Uyarılmışlık ve performans ilişkisi. Stres ve performans ilişkisi. Stresle başa çıkma yöntemleri. Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Gevşeme teknikleri: Otojen antrenman, ilerleyici gevşeme, solunum egzersizleri ve sistematik duyarsızlaştırma. Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Kişilik ve liderlik Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sportif başarı. Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 08:13