BDNZ306 Doğa Sporları (Oryantring)

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ306
Ad Doğa Sporları (Oryantring)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Orienteering sporu hakkında genel bilgi ve beceriye sahip olmak.

Dersin İçeriği

Orienteering sporunu tanıma.Orienteering haritalarının özellikleri ve genel harita bilgisi.Orienteering tekniklerinin uygulanması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

oryantiring ders notları F.ŞAHİN

Notlar

oryantiring ders notları F.ŞAHİN


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Özgüven,yetenek seçimi,stresle başa çıkabilme, kendine güveni tam olur.
ÖÇ02 doğa sevgisi,yön bulma duyusunu geliştirir
ÖÇ03 kendine güveni tam olur.
ÖÇ04 Harita bilgisi okuyabilme özelliği kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Orienteering sporunu tanıma Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Orienteering haritalarının özellikleri ve genel harita bilgisi. konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Pusulayı tanıma ve pusulalı ve pusulasız yön bulmak. konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Orienteering haritası ile doğada yürüyüş. konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Harita üzerindeki sembollerin doğadaki görünüşlerini değerlendirmek. konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Çok amaçlı salonda orienteering uygulaması. konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Açık alanda labirent orienteering oyununun uygulanması. A konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav arasınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Açık alanda labirent orienteering oyununun uygulanması. B konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Orienteering tekniklerinin uygulanması. A konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Orienteering tekniklerinin uygulanması. B konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Orienteering tekniklerinin uygulanması. C konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Orienteering tekniklerinin uygulanması. D konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Orienteering tekniklerinin uygulanması. E değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Orienteering tekniklerinin uygulanması. F değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 08:13