Genel Bilgi
Kod | BDNZ310 |
Ad | Raket Sporları(Badminton) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Badminton teknik ve taktiğinin öğretilip uygulanması
Dersin İçeriği
Bir raket sporu olan badmintonun tanımı, tarihçesi ve faydaları, farklı oyun seviyeleri ve bunlara yönelik öğretim basamakları, malzemeler ve tesis, yeni başlayanlara yönelik oyun durumları, taktikler ve vuruş tekniklerinin öğrenilmesi ve bunların öğretilmesi, yarışmaların organizasyonu ve eğitim programları geliştirme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Her Yönüyle Badminton Yrd.Doç.Dr İrfan GÜLMEZ
Notlar
Badminton federasyonu (www.badminton.gov.tr)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Badminton oyunuyla ilgili temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Badminton oyununun temel teknik ve taktiğini öğrenir. |
ÖÇ03 | Badminton oyununun genel karakteristik özelliğini bilir. |
ÖÇ04 | Badminton oyununun safhalarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Badminton oyun kurallarını öğrenir. |
ÖÇ06 | Badminton oyununun dünyada ve Türkiye'deki gelişimini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersle ilgili genel bilgi, saha ölçüleri raket ve tüy top hakkında bilgilendirme | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Forhand ve bachand raket tutuş ve tüy topla uyum alıştırmaları | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Adımlama alıştırmaları | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Servis tekniğini uygulanması | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Kısa ve uzun servis tekniğini uygulanması ve tekniği geliştirici egzersizler | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | El altı clear vuruşu ve geliştirici egzersizler | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | El altı dropshot vuruşu ve geliştirici egzersizler | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Lob vuruşu ve geliştirici egzersizler | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Clear vuruş ve geliştirici egzersizler | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Drop vuruşu ve geliştirici egzersizler | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Smaç vuruşu ve geliştirici egzersizler | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Drive vuruşu ve geliştirici egzersizler | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Filede tekli çalışma | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Filede çiftli çalışma | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |