BDMS401 Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDMS401
Ad Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GONCA İNCE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireylerde tamamlayıcı tedavi olarak fiziksel aktivitelerin, egzersiz ve antrenman programlarının etkileri

Dersin İçeriği

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan bireylerin medikal tedavisini tamamlayıcı spor etkinlikleri, öğretim yöntemleri ve stratejiler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim ve Sanat) Eğitim Modelleri Kitabı

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) tanımı yapar
ÖÇ02 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) türlerini açıklar
ÖÇ03 DEHB nedenleri, belirtilerini tanımlar
ÖÇ04 DEHB olan bireylerde görülen sorunları bilir
ÖÇ05 DEHB’de eğitimsel planlamayı yapar
ÖÇ06 DEHB olan bireylerde sporda öğretim yöntemlerini tanımlar
ÖÇ07 DEHB’de tedavi yöntemleri bilir
ÖÇ08 DEHB’de fiziksel aktivite ve sporun etkilerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) tanımı çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 DEHB nedenleri, belirtileri çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
3 DEHB sınıflandırması, görülme sıklığı çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 DEHB çocuklukta yaşanan sorunlar çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 DEHB ergenlikte yaşanan sorunlar çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 DEHB’de eğitimsel planlama çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 DEHB olan bireylerde sporda öğretim yöntemleri çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 DEHB’de tedavi yöntemleri çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması
10 DEHB’de fiziksel aktivite ve sporun etkileri çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 DEHB’de medikal tedaviyi tamamlayıcı tipte terapi çalışmaları çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 DEHB olan bireylerle çalışan eğitmenlere öneriler çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
13 DEHB olan bireylerin ailelerine öneriler çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Proje uygulamaları çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 DEHB olan bireylere yönelik proje uygulamaları çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 08:14