Genel Bilgi
Kod | BDMS401 |
Ad | Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GONCA İNCE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireylerde tamamlayıcı tedavi olarak fiziksel aktivitelerin, egzersiz ve antrenman programlarının etkileri
Dersin İçeriği
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan bireylerin medikal tedavisini tamamlayıcı spor etkinlikleri, öğretim yöntemleri ve stratejiler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim ve Sanat) Eğitim Modelleri Kitabı
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) tanımı yapar |
ÖÇ02 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) türlerini açıklar |
ÖÇ03 | DEHB nedenleri, belirtilerini tanımlar |
ÖÇ04 | DEHB olan bireylerde görülen sorunları bilir |
ÖÇ05 | DEHB’de eğitimsel planlamayı yapar |
ÖÇ06 | DEHB olan bireylerde sporda öğretim yöntemlerini tanımlar |
ÖÇ07 | DEHB’de tedavi yöntemleri bilir |
ÖÇ08 | DEHB’de fiziksel aktivite ve sporun etkilerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) tanımı | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | DEHB nedenleri, belirtileri | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması |
3 | DEHB sınıflandırması, görülme sıklığı | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | DEHB çocuklukta yaşanan sorunlar | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | DEHB ergenlikte yaşanan sorunlar | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | DEHB’de eğitimsel planlama | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | DEHB olan bireylerde sporda öğretim yöntemleri | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | DEHB’de tedavi yöntemleri | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
10 | DEHB’de fiziksel aktivite ve sporun etkileri | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | DEHB’de medikal tedaviyi tamamlayıcı tipte terapi çalışmaları | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | DEHB olan bireylerle çalışan eğitmenlere öneriler | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
13 | DEHB olan bireylerin ailelerine öneriler | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Proje uygulamaları | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | DEHB olan bireylere yönelik proje uygulamaları | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |