BDNS403 Beden Eğitimi ve Sporda İletişim Becerileri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNS403
Ad Beden Eğitimi ve Sporda İletişim Becerileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İletişim kavramını ve kapsamını incelemek ve önemini tartışmak, Kitle iletişimin ve popüler kültürün gelişimini değerlendirerek iletişim sürecinin bu gelişimlere etkisini irdelemek ve iletişim kavramı ile ilişkili örnek olayları analiz etmektir.

Dersin İçeriği

Sporda İletişim Becerilerinin incelenmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İletişim Becerileri (Prof.Dr. Demet GİRBÜZ -Arş.Gör. Ayşen TEMEL EĞİNLİ)

Notlar

İletişimÇatışmaları ve Empati(Prof.Dr. Üstün DÖKMEN)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 İletişim disiplinini oluşturan konuları öğrenir.
ÖÇ03 İletişim ile ilgili örnek olayları analiz eder.
ÖÇ04 İletişim becerilerinin spor ortamlarındaki yararlarını değerlendirir.
ÖÇ05 Çalışma ortamında ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde olmayı öğrenir.
ÖÇ06 Mesleki etik ilkelerine uygun bir şekilde davranmayı öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişime Giriş (Temel Kavramlar) Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İçsel İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bireyler Arası İletişim, grup ve örgüt iletişimi Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İletişim için varoluşun boyutları Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İlişki paradigmaları Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İletişim türleri Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sözsüz İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Kitle İletişimi Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aile İçi İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Spor eğitim ve öğretim süreci Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Spor eğitim ve öğretim sürecinde iletişim engelleri Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Empatik iletişim süreci Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Antrenör sporcu arası iletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Spor ve İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 08:14