BDNZ402 Beden Eğt. ve Sporda Yön. ve Org.

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ402
Ad Beden Eğt. ve Sporda Yön. ve Org.
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

sporda yönetim ve organizasyonla ilgili temel bilgi ve teorileri öğretilmesi

Dersin İçeriği

Yönetici ve spor yöneticisinin tanımı, özellikleri ve liderlik teorileri, Yönetim biliminin gelişimi, spor organizasyonlaının hazırlanması ve düzenlenmesi, ulusal ve uluslararası spor organizasyonları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yetim, A. Azmi (2019). Yönetim ve Spor. Ankara, Gazi Kitabevi. Basım, N., ve Argan, M. (2009). Spor yönetimi. Detay Yayıncılık. Sunay, H. (2019). Spor Yönetimi. Ankara, Gazi Kitabevi.

Notlar

Turkay, H., ve Aydın, A. D. (2017). Bir inceleme. Tarihsel süreç içerisinde Türk spor örgütlenmesi. Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 179-189. EKENCİ, G., ve Serarslan, M. Z. (1997). Gelişim Aşamaları Bakımcıdan Türk Spor Teşkilatı Ve Değerlendirmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 72-81. Özmaden, M. (2010). Türkiye İdman Cemiyeti İttifakı (TİCİ) dönemi milli ruh ve milli temsil, siyasi ve milli propaganda ile ülkeyi tanıma-tanıtma çabaları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1439-1457.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar
ÖÇ02 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar
ÖÇ03 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
ÖÇ04 Yönetim biliminin gelişimini açıklar
ÖÇ05 Yönetici ve spor yöneticisinin tanımları ve özelliklerini ve liderlik teorilerini açıklar
ÖÇ06 Ulusal spor organizasyonlarını açıklar
ÖÇ07 Uluslararası spor organizasyonlarını açıklar
ÖÇ08 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır.
ÖÇ09 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular.
ÖÇ10 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yönetim ve örgüt tanımları İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Osmanlı Dönemi spor yönetimi İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Türkiyede spor yönetimi İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Spor organizasyonlarının amacı İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Spor organizasyonlarının planlanması İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Spor organizasyonlarının temel unsurları İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Spor organizasyonlarında kurulması gereken komiteler İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Spor organizasyonu yönetimini oluşturan unsurlar İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Spor organizasyonlarında tertip komitesinin görev ve yetkileri İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Spor organizasyonlarının aşamaları İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Uluslararası spor organizasyonları İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Uluslararası spor organizasyonlarının hazırlanması İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
14 Uluslararası spor organizasyonlarının düzenlenmesi İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel Tekrar İlgili Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 08:15