Genel Bilgi
Kod | BDNZ402 |
Ad | Beden Eğt. ve Sporda Yön. ve Org. |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
sporda yönetim ve organizasyonla ilgili temel bilgi ve teorileri öğretilmesi
Dersin İçeriği
Yönetici ve spor yöneticisinin tanımı, özellikleri ve liderlik teorileri, Yönetim biliminin gelişimi, spor organizasyonlaının hazırlanması ve düzenlenmesi, ulusal ve uluslararası spor organizasyonları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yetim, A. Azmi (2019). Yönetim ve Spor. Ankara, Gazi Kitabevi. Basım, N., ve Argan, M. (2009). Spor yönetimi. Detay Yayıncılık. Sunay, H. (2019). Spor Yönetimi. Ankara, Gazi Kitabevi.
Notlar
Turkay, H., ve Aydın, A. D. (2017). Bir inceleme. Tarihsel süreç içerisinde Türk spor örgütlenmesi. Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 179-189. EKENCİ, G., ve Serarslan, M. Z. (1997). Gelişim Aşamaları Bakımcıdan Türk Spor Teşkilatı Ve Değerlendirmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 72-81. Özmaden, M. (2010). Türkiye İdman Cemiyeti İttifakı (TİCİ) dönemi milli ruh ve milli temsil, siyasi ve milli propaganda ile ülkeyi tanıma-tanıtma çabaları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1439-1457.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
ÖÇ02 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
ÖÇ03 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ04 | Yönetim biliminin gelişimini açıklar |
ÖÇ05 | Yönetici ve spor yöneticisinin tanımları ve özelliklerini ve liderlik teorilerini açıklar |
ÖÇ06 | Ulusal spor organizasyonlarını açıklar |
ÖÇ07 | Uluslararası spor organizasyonlarını açıklar |
ÖÇ08 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
ÖÇ09 | Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
ÖÇ10 | Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve örgüt tanımları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Osmanlı Dönemi spor yönetimi | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Türkiyede spor yönetimi | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Spor organizasyonlarının amacı | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Spor organizasyonlarının planlanması | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Spor organizasyonlarının temel unsurları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Spor organizasyonlarında kurulması gereken komiteler | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Spor organizasyonu yönetimini oluşturan unsurlar | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Spor organizasyonlarında tertip komitesinin görev ve yetkileri | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Spor organizasyonlarının aşamaları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Uluslararası spor organizasyonları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Uluslararası spor organizasyonlarının hazırlanması | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
14 | Uluslararası spor organizasyonlarının düzenlenmesi | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |