Genel Bilgi
Kod | BDMS402 |
Ad | Öğrenme Güçlüğü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Disleksi, Disgrafi ,Diskalkuli, Başka türlü adlandırılamayan öğrenme güçlükleri eğitimi
Dersin İçeriği
Disleksi, Disgrafi, Diskalkuli, Başka türlü adlandırılamayan öğrenme güçlükleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
SERTDEMİR, B. İ., BABAR, M. S., & CENGİZ, E. (2020). Özgül Öğrenme Güçlüğü (Vol. 1). Alafon Dil, Konuşma ve Gelişim Yayınları.
Notlar
Görgün, B., & Melekoğlu, M. A. (2019). Türkiye’de özel öğrenme güçlüğü alanında yapılan çalışmaların incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 83-106.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenme güçlüğü genel tanımını yapabilir. |
ÖÇ02 | Okul öncesi belirtiler nelerdir, 1 ve 8. sınıfa kadar belirtilerini açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Okuma ile ilgili belirtileri ve yapılabilecekleri açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Diskalkul matematik öğrenme bozukluğu ve yapılabilecekleri açıklayabilir. |
ÖÇ05 | Yazma bozukluğu ve yapılabilecekleri açıklayabilir. |
ÖÇ06 | Yazma güçlüğünde görülecek yazım hatalarını düzeltebilir ve çalışmalarını yapabilir. |
ÖÇ07 | Dispraksi duyusal entegrasyon bozukluğu ve çalışmaları açıklayabilir. |
ÖÇ08 | Disfazi konuşma ile ilgili problemlerİ ve yapılabilecekleri açıklayabilir. |
ÖÇ09 | Disfazi -afazi konuşma dili ile ilgili güçlükleri açıklayabilir. |
ÖÇ10 | İşitsel işleme bozukluğunu açıklayabilir. |
ÖÇ11 | Görsel işleme bozukluğunu ve yapılabilecekleri açıklayabilir. |
ÖÇ12 | Aileye yapılacak rehberlik çalışmalarını açıklayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | öğrenme güçlüğü nedir genel tanımı | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
2 | okul öncesi belirtiler nelerdir, 1- ve 8 sınıfa kadar belirtileri | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
3 | Okuma ile ilgili belirtiler ve yapılabilecekler | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
4 | Diskalkul matematiik oğrenme bozukluğu ve yapılabilecekler. | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
5 | yazma bozukluğu ve yapıabilecekler | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | yazma güçlüğünde görülecek yazma hataları ve çalışmalar | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | dispraksi duyusal entegrasyon bozukluğu. ve çalışmalar | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | görsel ve yazılı dökümanlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | disfazi ile ilgili problemler ve yapılabilecekler | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | disfazi -afazi konuşma dili ile ilgili güçlükler ve eğitimi | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Afazi konuşma dili ile ilgili güçlükler ve eğitimi | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | işitsel işleme bozukluğu ve yapılabilecekler | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | görsel işleme bozukluğu ve yapılabilecekler | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
14 | aileye yapılacak rehberlik çalışmaları | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | çocuğa evde okulda nasıl yardımcı oluruz | görsel ve yazılı dökümanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |