Genel Bilgi
Kod | IHS121 |
Ad | Eğitim Bilimlerine Giriş (Formasyon) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AHMET BEKEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET BEKEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi AHMET BEKEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk Milli Eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını tanımlama, Eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklama, Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklama, Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini açıklama, Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini kurma, Eğitim felsefesi akımlarını sınıflama, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtme Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklama, Milli Eğitimle ilgili temel yasaları tanımlama, Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklama Türk Milli Eğimiyle ilgili tarihi olguları listeleme ve her birini kısaca açıklama, Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflayarak açıklama.
Dersin Ön Koşulu
Her hangi bir ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Kuramdan Uygulamaya Gelişim ve Öğrenme, Nuray Senemoğlu, Anı Yayıncılık, Ankara.
Notlar
Müslüman Çocukların Allah Anlayışlarının Gelişimi ve Eğitimi, İlmi Yayınları, Niğde, 2022.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitimle ilgili temel kavramları tanımlama |
ÖÇ02 | Öğretmenlik mesleğinin meslekleşme koşullarını ve özelliklerini listeler |
ÖÇ03 | Öğretmenlerin sahip olması gereken kişisel ve mesleki özellikleri açıklar |
ÖÇ04 | Eğitimin psikolojik, sosyal, ekonomik ve felsefi temeller ile bunların eğitim sistemi üzerindeki etkilerini açıklar |
ÖÇ05 | Okul ve sınıf ortamında öğretmenin görev ve sorumluluklarını tartışır |
ÖÇ06 | Kitle iletişim araçlarının eğitim üzerindeki etkisine örnekler verir |
ÖÇ07 | Türk eğitim sisteminin sorunlarını değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitim-Öğretim ve Öğrenme Kavramları, Eğitim Türleri | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Eğitim Kurumlarının İşlevleri, Eğitimin Temelleri | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Eğitimin Tarihi Temelleri | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Eğitimin Sosyal Temelleri | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Felsefe ve Eğitim | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eğitim Felsefesi Akımları | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Eğitim ve Hukuk | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eğitim ve Ekonomi | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Eğitimin Siyasal Temelleri | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türk Eğitim Tarihi | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Eğitimde Bilimsel Araştırmalar | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türk Eğitim Sistemi | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türk Eğitim Sistemi 2 | Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |