ILH213 Felsefe Tarihi I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILH213
Ad Felsefe Tarihi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Merve KOYUNCU
Dersin Öğretim Elemanı Merve KOYUNCU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Merve KOYUNCU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Merve KOYUNCU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere felsefe perspektifi kazandırmak

Dersin İçeriği

Milet Okulundan Orta çağa kadar felsefe tarihi

Dersin Ön Koşulu

Felsefe hakkında giriş düzeyinde bilgi sahibi olmak.

Kaynaklar

Ahmet Cevizci, İlkçağ Felsefesi Tarihi

Notlar

Pierre Hadot - İlkçağ Felsefesi Nedir


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefenin ne olduğu, menşei ve başlangıç yeri hakkında genel bilgiler edinerek İlkçag felsefesinde tartışılan temel sorunlarla ilkçag filozoflarından hareketle tanışmak ve çözümler önerebilme becerisi kazandırmak.
ÖÇ02 ilkçag filozoflarından hareketle tanışmak ve çözümler önerebilme becerisi kazandırmak.
ÖÇ03 Felsefenin ve felsefe tarihinin ilahiyat eğitimindeki önemini kavrar.
ÖÇ04 Felsefe olmadan dinin ve Türk Islam kültürünün temellendirilemeyeceğini fark eder.
ÖÇ05 Antik çağ filozoflarını ve fikirlerini öğrenir.
ÖÇ06 Parmenides ve Herakleitos ile değişim ve değişmeyen üzerin düşünür.
ÖÇ07 Tanrı ve evren üzerin düşünür.
ÖÇ08 Sokrates ile hayatı sorgulamayı öğrenir.
ÖÇ09 Sofistligin bilginin ilerletilmesindeki önemini kavrar.
ÖÇ10 Sofistlik ile filozofluk arasındaki farkı görerek dinin rasyonel temelini sorgular.
ÖÇ11 Platon ile ideal düşüncenin imkanlarını araştırır.
ÖÇ12 Platonun düşünce tarihindeki vazgeçilmez yerini idrak eder.
ÖÇ13 Aristoteles ile mantığın ve dilin düşüncedeki yerini kavrar.
ÖÇ14 Plotinus ile din ile felsefe arasındaki farkı ve ortak noktaları anlar.
ÖÇ15 İslam kültürü ve tarihi içinde Artık çağ filozoflarının olumlu etkisini fak eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Felsefe nedir Felsefe tarihi kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Felsefe mit mitoloji ve din Felsefe tarihi kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Felsefe: mitolojiden logosa geçiş Felsefe tarihi kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Antika çağ felsefe okulları Felsefe tarihi kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Arkhe sorunu tekçi ve çoklu açıklamalar Felsefe tarihi kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Herakleites ve Parmenides değişenden değişmeyene Felsefe tarihi kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sofistler şüphe görelilik bilginin kesinliği Felsefe tarihi kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Sınav Anlatılan Konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Platon ve idealar kuramı Felsefe tarihi kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Platon ve diyologlar Felsefe tarihi kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Aristoteles Felsefe tarihi kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Plotinus Felsefe tarihi kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İslam kültürü ve düşünce tarihinde Sokrates Platon ve Aristoteles Felsefe tarihi kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İlahiyat ve felsefe Felsefe tarihi kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Değerlendirme Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Sınav Yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:05