Genel Bilgi
Kod | ILH311 |
Ad | Dinler Tarihi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dinler Tarihini tarihsel süreçte anlatmak
Dersin İçeriği
Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı; din kelimesinin kökeni ve din/dinlerin mahiyeti; dinin tanımı ve din tasnifleri; ve yaşayan dünya dinleri hakkında bilgilendirme.
Dersin Ön Koşulu
Milli dinler hakkında yeterli genel bilgiye sahip olmak
Kaynaklar
Abdurrahman Küçük-Günay Tümer, Dinler Tarihi. Yaşayan Dünya Dinleri, DİB Yayınları. Ekrem Sarıkçıoğlu, Din Fenomenolojisi. TDV İslam Ansiklopedisi.
Notlar
Annemarie Schimmel, Dinler Tarihine Giriş. Karen Armstrong, Tanrı'nın Tarihi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | İslamda ve Batıda yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir. |
ÖÇ03 | Örnek metinler çerçevesinde incelediği dinlerin kutsal kitaplarındaki temel öğretileri ve mesajları değerlendirir. |
ÖÇ04 | Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin gereğini uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yahudilik I | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 279-305. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yahudilik II | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yahudilik III | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hıristiyanlık I | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hıristiyanlık II | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hıristiyanlık III | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hıristiyanlık IV | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynakların Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İslam I | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İslam II | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Senkretik ve Yeni Dini Hareketler | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Misyonerlik ve Dinlerarası Diyalog | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Karşılaştırmalı Dinler I | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Karşılaştırmalı Dinler II | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Karşılaştırmalı Dinler III | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |