ILH311 Dinler Tarihi II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILH311
Ad Dinler Tarihi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dinler Tarihini tarihsel süreçte anlatmak

Dersin İçeriği

Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı; din kelimesinin kökeni ve din/dinlerin mahiyeti; dinin tanımı ve din tasnifleri; ve yaşayan dünya dinleri hakkında bilgilendirme.

Dersin Ön Koşulu

Milli dinler hakkında yeterli genel bilgiye sahip olmak

Kaynaklar

Abdurrahman Küçük-Günay Tümer, Dinler Tarihi. Yaşayan Dünya Dinleri, DİB Yayınları. Ekrem Sarıkçıoğlu, Din Fenomenolojisi. TDV İslam Ansiklopedisi.

Notlar

Annemarie Schimmel, Dinler Tarihine Giriş. Karen Armstrong, Tanrı'nın Tarihi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 İslamda ve Batıda yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir.
ÖÇ03 Örnek metinler çerçevesinde incelediği dinlerin kutsal kitaplarındaki temel öğretileri ve mesajları değerlendirir.
ÖÇ04 Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin gereğini uygulayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yahudilik I Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 279-305. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yahudilik II Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yahudilik III Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hıristiyanlık I Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Hıristiyanlık II Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hıristiyanlık III Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hıristiyanlık IV Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Kaynakların Tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İslam I Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 İslam II Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Senkretik ve Yeni Dini Hareketler Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Misyonerlik ve Dinlerarası Diyalog Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Karşılaştırmalı Dinler I Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Karşılaştırmalı Dinler II Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Karşılaştırmalı Dinler III Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:06