Genel Bilgi
Kod | IHS319 |
Ad | Arap Dili ve Belegatı V |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSA ALP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSA ALP (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bedi' konusu ve kavramlarının kavranması
Dersin İçeriği
Arap Belagatinde Bedi' Konuları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ulûmu'l-Belâğa (el-Meâni-el-Beyân-el-Bedî')
Notlar
el-Belâğatu'l-Vâdıha
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belagat ilimlerinden Bedii terimini öğrenir. |
ÖÇ02 | Muhassenatı Lafziyyeyı öğrenir. |
ÖÇ03 | Belagat sanatlarından Cinas türlerini kavrar. |
ÖÇ04 | Belagatte İktibas sanatını öğrenir. |
ÖÇ05 | Belagat sanatlarından Tazmini tanır. |
ÖÇ06 | Sec'i, özelliklerini ve kullanımını kavrar. |
ÖÇ07 | Muvazene konusunu ve çeşitlerini öğrenir. |
ÖÇ08 | Muhassenatı Maneviyyeyi öğrenir ve uygulamasını yapar. |
ÖÇ09 | Belagat sanatlarından Tevriyye konusunu öğrenir. |
ÖÇ10 | Belagat sanatlarından Tibak konusunu öğrenir. |
ÖÇ11 | Cem'i ve Tefrik konusunu öğrenir. |
ÖÇ12 | Belagat sanatlarından Muşakeleyi Öğrenir |
ÖÇ13 | Husnu Talil konusunu öğrenir ve metinlerde uygulama yapabilir |
ÖÇ14 | Uslubu Hakim konusunu öğrenir ve metinlerde tahlil edebilir. |
ÖÇ15 | Tecahulu Arif konusunu öğrenir ve metinlerde tahlil edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bedii | Sözlük anlamlarını bulma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Muhassenat lafziyye-Maneviyye | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Cinas | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İktibas | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tazammum | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Sec'i Kavramı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Muvazene | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
|
9 | Tevriyye | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Tibak ve Mukabele | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
11 | Cem'i ve Tefrik | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Muşakele ve Mubalağa | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Husnu talil | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uslubu Hakim | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tecahulu Arif | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |