Genel Bilgi
Kod | IHS317 |
Ad | Hadis III |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel hadis kaynaklarından sünen türü eserleri tanımak ve örnek olarak Nesainin Süneninden bazı bölümlerinin okunmak ve yorumlanmak
Dersin İçeriği
Nesainin Süneninden Taharet, Salat bölümlerinin okunması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Riyazü's-Salihin
Notlar
Hadis Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sünen türü kitapları tanır |
ÖÇ02 | Sünenler hakkında bilgi tolar |
ÖÇ03 | imam Nesai adlı alimi tanır |
ÖÇ04 | Nesai ve Sünen adlı eserini tanır |
ÖÇ05 | Tirmizi adlı alimi tanır tanır |
ÖÇ06 | Tirmizi ve kitabını tanır |
ÖÇ07 | Taharet konusundaki Hz. Peygamberin hadislerini öğrenir |
ÖÇ08 | Temizlik konusundaki Hz. Peygamberin hadislerini öğrenir |
ÖÇ09 | Namazla ilgili Hz. Peygamberin hadislerini listeler |
ÖÇ10 | Namaz konusundaki Hz. Peygamberin hadislerini listeler |
ÖÇ11 | nafile namazlarla ilgili hadisleri birbirinden ayırt eder |
ÖÇ12 | Sünnet namazlarla ilgili hadisleri birbirinden ayırt eder |
ÖÇ13 | Farz namazlarla ilgili hadislerle nafile namazlarla ilgili hadisleri birbirinden ayırt eder |
ÖÇ14 | namaz konusundaki hadisleri sened ve metin olarak usulüne uygun olarak okur ve yorumlar |
ÖÇ15 | Taharet ve namaz konusundaki hadisleri sened ve metin olarak usulüne uygun olarak okur ve yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kitabüt Taharett Ağız ve diş temizliği ile ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kitabüt Taharett Abdest şartları ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kitabüt Taharett Boy abdesti ile ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Kitabüt Taharett suların temizliği ile ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kitabüt Taharet Teyemmüm ile ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | KitabüssSalat Mescidlerle ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | KitabüssSalat kıble ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | vize | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | KitabüssSalat:Ezanla ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | KitabüssSalat: namaz vakitleri ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | KitabüssSalat: Namazların kısaltılması ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | KitabüssSalat: imamet ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | KitabüssSalat: namazlarda ellerin kaldırılması ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | KitabüssSalat: cuma namazı ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | KitabüssSalat: bayram ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Belirtilen kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Belirtilen kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |