Genel Bilgi
Kod | ILH316 |
Ad | Tefsir IV |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
KUR'ANI KERİM, VAHİY, MEAL, TERCÜME HAKKINDA BİLGİ VERMEK VE KUR'ANI KERİMİ TEFSİR ETME YÖNTEMLERİ
Dersin İçeriği
KUR'AN, VAHİY, TEFSİR, TEVİL VE BAZI KAVRAMLARIN AÇIKLANMASI
Dersin Ön Koşulu
İlahiyat lisans öğrencisi olmak
Kaynaklar
Taberî'nin Câmiu'l-Beyân, İbn Âşûr'un et-Tahrîr ve't-Tenvîr ve İ. Hakkı Bursevî'nin eserleri
Notlar
Diğer klasik ve modern dönem tefsirleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tercüme teknikleri hakkında bilgi verir |
ÖÇ02 | Meallerdeki anlam farklılığını örneklerle açıklayabilir |
ÖÇ03 | Dil-kültür-Kutsal ilişkisi hakkında bilgi verir |
ÖÇ04 | Klasik ve Modern metinlerin özelliklerini açıklayabilir |
ÖÇ05 | Kur'an-ı Kerim'in farklı din ve inançlar hakkındaki yaklaşımı izah edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | TERCÜME TEKNİKLERİ | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türkiyede Meallerdeki durum | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Karşılaştırmalı meal çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Meallerdeki farklılıkların sebepleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Dil-kültür-Kutsal ilişkisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Klasik ve Modern metinlerden seçmeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kuranı Kerimin birtakım din ve inançlar hakkındaki yaklaşımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Kuranı Kerimde geçen Ehli Kitap, Ehli Zikr gibi kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kuranı Kerimde geçen Yahudilik ve Hıristiyanlık | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Tevrat, İncil nedir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | Din, İslam, Şeriat nedir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
13 | İsrailiyyat nedir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çağdaş tefsir ekolleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Tefsirin güncel sorunları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |