Genel Bilgi
Kod | ILH324 |
Ad | Felsefe Tarihi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Merve KOYUNCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Merve KOYUNCU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefi düşünce tarihini eleştirel bir tavırla incelenebilmesini sağlama.
Dersin İçeriği
16. yüzyıldan itibaren felsefe tarihinin incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Felsefe Tarihi I dersini almış olmak ve başarıyla tamamlamak.
Kaynaklar
G. Skirbekk & N. Gilje, Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi
Notlar
Macit Gökberk, Felsefe Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel ve felsefi alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
ÖÇ02 | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
ÖÇ03 | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
ÖÇ04 | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
ÖÇ05 | İslam Dini'nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ortaçağ Felsefesi üzerine genel bir değerlendirme | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Doğa Bilimlerinin Yükselişi | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Rönesans ve Realpolitik: Machiavelli ve Hobbes | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Şüphe ve İnanç: Merkezdeki İnsan | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bir Sistem Olarak Rasyonalizm | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Locke: Aydınlanma ve Eşitlik | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Deneycilik ve Bilgi Eleştirisi | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Aydınlanma: Akıl ve İlerleme | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Faydacılık ve Liberalizm | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kant: Felsefe'de Kopernik Devrimi | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İnsani Bilimlerin Yükselişi | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Tarih ve Diyalektik - Üretici Güçler ve Sınıf Mücadelesi - Sosyalizm ve Faşizm | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kierkegaard: Varoluş ve İroni | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Sosyal Bilimlerin Yükselişi | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |