Genel Bilgi
Kod | IHS332 |
Ad | Çevre ve Din |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ve Din İlişkisini önemli boyutlarıyla kavratmak
Dersin İçeriği
Çevre Ahlak İlişkisi, Hava-Su-Toprak-Orman ve Dinin bu unsurlara bakışı, Çevre Sorumluluğu ve Din
Dersin Ön Koşulu
Kaynakları okuma
Kaynaklar
Çevre ve Din, Prof Dr. Münir YILDIRIM
Notlar
Dinler ve Çevre
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre ve Sorunlarını tanır |
ÖÇ02 | Çevre ve Ahlak İlişkisini bilir |
ÖÇ03 | Din Çevre İlişkisini anlar |
ÖÇ04 | Dinlerde Çevre anlayışını kavrar |
ÖÇ05 | Çevreyi Din perspektifinden yeniden kategorize eder ve anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre Sorunları | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hava, Su, Toprak Kirliliği ve Doğal Afetler | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Çevre ve Din İlişkisi | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Budizm ve Çevre | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hinduizm ve Çevre | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hıristiyanlık ve Çevre | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yahudilik ve Çevre | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | İslam ve Çevre | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İslam'ın Çevre Sorunlarına Bakışı | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kur'an'da Çevre | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hadislerde Çevre | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Tarihteki örnekleriyle Din ve Çevre İlişkisi | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İslam Tarihinde Çevre ve Ekolojik Uygulamalar | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Günümüz çevre problemleri ve Din | Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |