Genel Bilgi
Kod | IHS340 |
Ad | Özel Öğretim Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Aslıhan ATİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Doç. Dr. Aslıhan ATİK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Aslıhan ATİK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk Milli Eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını tanımlama, Eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklama, Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklama, Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini açıklama, Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini kurma, Eğitim felsefesi akımlarını sınıflama, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtme Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklama, Milli Eğitimle ilgili temel yasaları tanımlama, Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklama Türk Milli Eğimiyle ilgili tarihi olguları listeleme ve her birini kısaca açıklama, Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflayarak açıklama.
Dersin Ön Koşulu
Her hangi bir ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayınları, Ankara, 2020.
Notlar
Din Öğretiminde Teknoloji ve Materyal Geliştirme, Nobel Bilimsel Eserler, Ankara, 2022. Çocukluk Dönemi Din Eğitimi, Nobel Yayınları, 2017. Müslüman Çocukların Allah Anlayışlarının Gelişimi ve Eğitimi, İlmi Yayınları, Niğde, 2022.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özel öğretim yöntemleri, din eğitimi ve öğretimi, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kavramlarını analiz eder. |
ÖÇ02 | Öğretimde planlamanın önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Türkiyedeki DKAB dersi öğretmenliğinin tarihi sürecini açıklar. |
ÖÇ04 | Din Eğitimin kendine ait ihtiyaç duyduğu yöntemleri araştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Özel öğretim yöntemleri, din eğitimi ve öğretimi, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kavramlarını analiz eder. | Derse hazırlık -1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Öğretimde planlamanın önemini açıklar. | Derse hazırlık-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Türkiyedeki DKAB dersi öğretmenliğinin tarihi sürecini açıklar. | Derse hazırlık-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Okulda din öğretiminin önemini ve dayandığı ilkeleri açıklar. | Derse hazırlık-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | DKAB öğretim programlarının hazırlanmasında ve hedeflerin belirlenmesinde etkili olan faktörleri açıklar. | Derse hazırlık-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | 2006 yılında hazırlanan İlköğretim DKAB Öğretim programının genel amaçlarını bilir. | Derse hazırlık-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | DKAB öğretim programının içerik ve yapısınının özelliklerini bilir. | Derse hazırlık-7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Öğretim alanı ile ilgili bir konuda günlük ders planı hazırlayabilir. | Derse hazırlık-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Öğretim model ve stratejilerinin din öğretiminde kullanılışı ile ilgili özelliklerini açıklar. | Derse hazırlık-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sure ve duaların öğretiminde hangi aşamaların uygulanacağını bilir. | Derse hazırlık-10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Alanla ilgili kavramların öğretiminde kavram haritaları hazırlar. | Derse hazırlık-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bir ders için gerekli planlamayı yapar. | Derse hazırlık-12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İlköğretim çağındaki öğrencilerin dini ve ahlaki gelişim özelliklerini açıklar. | Derse hazırlık-13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İnanç ve ibadet öğretimi ile ilgili genel prensipleri açıklar. | Derse hazırlık-14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav -A | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav-B | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |