IHS405 Sınıf Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IHS405
Ad Sınıf Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarına sınıf yönetiminin etkili öğrenme ortamının hazırlanmasındaki etkisi ve katkısını kavratmak, etkili sınıf yönetimi için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmak

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde sınıf yönetimindeki temel kavramlar ve başlıklar yer almaktadır. Bunlar ilköğretimde etkileşim iletişim, sınıf yönetiminin ne olduğu, sınıf yönetimindeki farklı yaklaşımlar ve modeller, Sınıf kurallarlları ve uygulanışı, sınıfın fiziksel düzenlenmesi, öğretimin ve sınıfta zamanın yönetimi içeren konularla birlikte sınıf disiplini ve davranış yönetimi ile ilgili içeriklerdir.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Refik Balay, 2000'li Yıllarda Sınıf Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2021.

Notlar

Firdevs Güneş, Sınıf Yönetimi Yaklaşım ve Modeller, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2013. Ayhan Aydın, Sınıf Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2017.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar
ÖÇ02 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir
ÖÇ03 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir
ÖÇ04 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır.
ÖÇ05 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır
ÖÇ06 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar
ÖÇ07 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
ÖÇ08 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir.
ÖÇ09 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir.
ÖÇ10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır.
ÖÇ11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır
ÖÇ12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur
ÖÇ13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
ÖÇ14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf yönetiminin tanımı Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 1-5) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve dışı etkenler Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 1-5) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sınıf yönetimi boyutları Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 1-5) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sınıf yönetimi modelleri ve anlayışları Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 5-11) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 42-46) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sınıf yönetiminde fiziksel düzenleme Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 31-42) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sınıfta öğretimin yönetimi Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 46-61) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Sınıfta zamanın yönetimi Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 57-61) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Olumlu Sınıf atmosferi oluşturma Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 31-61) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sınıf içi iletişim ve etkileşim Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 42-46) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Davranış yönetimi Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 85-107) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İstenmeyen davranışlar ve nedenleri Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 85-107) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İstenmeyen davranışlara yönelik geliştirilen statrejiler I Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 85-107) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İstenmeyen davranışlara yönelik geliştirilen statrejiler II Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 85-107) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:07