Genel Bilgi
Kod | IHS425 |
Ad | Arapçadan Türkçeye Çeviri Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSA ALP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Arapça bir metni bağlamında anlayıp anlamını buharlaştırmadan en yakın hali ile Türkçeye çevirebilmek
Dersin İçeriği
Arapça Metinlerin Türkçeye doğru bir şekilde aktarılması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
En-Nahvu'l Vadıh, C. Doğan, Karşılaştırmalı Arapça Türkçe Bağlaçlar, Ö. Faruk Paksu; Belagat İlimleri, Komisyon Editör: Musa ALP
Notlar
En-Nahvu'l Vadıh, C. Doğan, Karşılaştırmalı Arapça Türkçe Bağlaçlar, Ö. Faruk Paksu; Belagat İlimleri, Komisyon Editör: Musa ALP
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik ve Modern Arapça metinleri anlama uygun bir şekilde doğru irabı ile okuyabilir. |
ÖÇ02 | Okuduğu Arapça metni Türkçe gramer kurallarına uygun olarak ekleme ya da çıkarma yapmadan Türkçeye çevirebilir. |
ÖÇ03 | Arapça bir metni bağlamında anlayıp içinde geçen terim ve kelimelerin uygun karşılıklarını verebilir. |
ÖÇ04 | Arapça metinleri doğru bir şekilde Türkçeye en yakın anlamıyla çevirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nekra ve Marife Kelimeleri kullanma | A.Özer Arapçaya Giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Mazi fiil ve farklı kullanımları | İ. Karslı, Arapçada fiiller Sözlüğü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Muzari fiiil ve Kullanımları | M. Ceren Arapçada fiil ve İsim Çekimleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Gelecek Zaman ile ilgili çalışma | En-Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Emir Fiil çekimlerini yapabilme becerisi | En-Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İsim Cümlesi yapıları ile alıştırmalar | En-Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Fiil Cümlesi yapıları ile alıştırmalar | En-Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Dolaylı Anlatımları etkili bir şekilde kullanabilme | C. Doğan, Karşılaştırmalı Arapça Türkçe Bağlaçlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kane ve İnne Nakıs Fiiller | Ö. Faruk Paksu; Arab Dilinin Temel Kaideleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Şuru Fiilleri etkili bir biçimde kullanma | En-Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Mukarebe ve Reca Fiilleri | En-Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Hasr Üslubunu Türkçeye uygun kullanabilme | Belagat İlimleri, Komisyon Editör: Musa ALP | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kalıplaşmış İfadeleri doğru kullanabilme | fasiharapça.com | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | arapça ifadeleri gerektiği şekilde kullanabilme | En-Nahvu'l Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |