Genel Bilgi
Kod | IHS444 |
Ad | Kırk Hadis |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tasnif dönemi sonrası hadis edebiyatı türlerinden erbaun (Kırk hadis) hakkında genel bilgi vermek, örnekler üzerinde durmak
Dersin İçeriği
Tasnif dönemi sonrası hadis edebiyatı türlerinden erbaun (Kırk hadis) hakkında genel bilgi vermek, örnekler üzerinde durmak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Nevevi. Kırk Hadis
Notlar
Kırk Hadis Edebiyatı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kırk hadis edebiyatı hakkında genel bilgileri kavrar |
ÖÇ02 | Kırk hadis edebiyatı ortaya çıkışını izah eder |
ÖÇ03 | İmanla ilgi kırk hadis okur |
ÖÇ04 | Temizlik ile ilgili kırk hadis okur |
ÖÇ05 | Kırk hadis edebiyatının kavramlarını tanır |
ÖÇ06 | Kırk hadis edebiyatının oluşumu hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Kırk hadis edebiyatının gelişimi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ08 | Kırk hadis edebiyatının yükselişi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ09 | Kırk hadis edebiyatı ile ana kaynakları listeler |
ÖÇ10 | Kırk hadis edebiyatı ile ilgili eserleri listeler |
ÖÇ11 | İlimle ilgili kır hadisi bilir |
ÖÇ12 | ahlakla ilgili kırk hadisi öğrenir |
ÖÇ13 | Klasik ve modern dönem Kırk Hadis edebiyatı ile ilgili eserleri mukayese eder |
ÖÇ14 | Türkçe kırk hadis kitaplarını listeler |
ÖÇ15 | İtikad, ibadet ve ahlak ile ilgili kırk hadisi anlar ve yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasnif dönemi sonrası hadis edebiyatı türlerinden erbaun (Kırk hadis) hakkında genel bilgi vermek, örnekler üzerinde durmak | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Şekil bakımından kırk hadisler: Mensur olanlar, Nesir, nazım karışık olanlar, Manzum olanlar | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Muhteva bakımından kırk hadisler | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Nevevinin Kırk Hadisinden Niyet, Cibril ve İslamın esasları hadisleri ve şerhleri | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Nevevinin Kırk Hadis nden İnsanın yaratılışı, bidatler ve helal-haramlar hadisleri ve şerhleri | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Nevevi nin Kırk Hadisinden Din samimiyettir, müslümanların dokunulmazlığı ve sorumluluk hadisleri ve şerhleri | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Nevevinin Kırk Hadisinden Helal kazanç, duanın kabulü, şüpheli şeylerden uzaklaşmak, faydasız şeyleri terketmek hadisleri ve şerhleri | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
9 | Nevevinin Kırk Hadisinden İslam kardeşliği, güzel söz, misafire ikram, öfkelenmemek hadisleri ve şerhleri | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | evevinin Kırk Hadisinden Her şeyde iyilik, takva ve güzel ahlak, Allahın çizdiği sınırları korumak hadisleri ve şerhleri | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nevevinin Kırk Hadisinden Haya imandandır, cennete giden yol, her iyilik bir sadakadır, Allahın rahmetinin genişliği hadisleri ve şerhleri | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Nevevinin Kırk Hadisinden İnsanların arasını düzeltmek, adalet ve yardım, Sünnete bağlılık, zarara zararla karşılık vermemek hadisleri ve şerhleri | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Nevevinin Kırk Hadisinden İslam yargı hukukunun esasları, kötülükten alıkoymak, hayır yolları hadisleri ve şerhleri | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Nevevinin Kırk Hadisinden Dinde zorlama yok, dünya ahiretin tarlası, Peygambere uymak hadisleri ve şerhleri | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Nevevinin Kırk Hadisinden Züht, kötülüğe karşı çıkmak ve yardımlaşma hadisleri ve şerhleri | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |