Genel Bilgi
Kod | SNFS303 |
Ad | Çocuk Edebiyatı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk edebiyatının tarihçesini, çocuk edebiyatı ürünlerini ve türlerini tanıtmak yaş seviyelerine göre çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken özellikleri kavratmak
Dersin İçeriği
Çocuk edebiyatının tarihçesi, çocuk edebiyatı ürünlerinin türleri, biçim ve içerik olarak taşıması gereken özellikler, yaş gruplarına göre kitapların özellikleri, dünya ve Türk edebiyatında çocuk edebiyatı eserleri vermiş önemli yazarlar ve eserler içeriği oluşturur
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çocuk ve Edebiyat Prof. Dr. Sedat Sever TUDEM YAYINEVİ
Notlar
Konu ile ilgili yazılmış makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimini açıklar |
ÖÇ02 | çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemini ifade eder |
ÖÇ03 | çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikleri sıralar |
ÖÇ04 | Türk ve Dünya çocuk edebiyatı yazarlarını sıralar |
ÖÇ05 | geçmişten günümüze çocuğa bakış açısını ve bu bakış açısı doğrultusunda verilmiş ürünleri öğrenir ve aktarır |
ÖÇ06 | Çocuk için edebi ürünlerin içeriklerinin önemini açıklar |
ÖÇ07 | Edebi türler içinde çocuk edebiyatının tarihçesini bilir ve anlatır |
ÖÇ08 | Çocuğun dil gelişiminde edebiyatın önemini kavrar ve açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. | 2 |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. | 4 |
PÖÇ24 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. | 3 |
PÖÇ25 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. | |
PÖÇ26 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğini tanıtmak | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dünyada ve Türkiyede çocuk edebiyatının gelişimi | önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi | önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi | önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikler | önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | Biçim özellikleri | önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
7 | Biçim olarak taşıması gereken özellikleri örneklendirmek | önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | işlenmiş konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İçerik özellikleri | önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Konu olarak taşıması gereken özellikler | önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tema olarak taşıması gereken özellikler | önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Yaşa göre kazanılması gereken dil özellikler | önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Örnek ürünler ile dil özelliklerini incelemek | önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Seçili ürünler ile konu özelliklerini incelemek | önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Türk ve Dünya çocuk edebiyatı yazarlarını tanıtmak | önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenmiş konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenmiş konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |