EFMZ426 Öğretmenlik Uygulaması II

12 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ426
Ad Öğretmenlik Uygulaması II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 12 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili deneyimlerini artırmak, programda öğrendiklerini uygulama fırsatı sunmaktır.

Dersin İçeriği

Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.

Dersin Ön Koşulu

Öğretmenlik Uygulaması I

Kaynaklar

EFMZ426 Öğretmenlik Uygulaması II Kılavuzu

Notlar

Öğretim programları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrencilerin öğretim ihtiyaçlarını ve eksiklerini belirler.
ÖÇ02 Öğretim için, kazanımlara uygun ve öğrenci aktivitesini merkeze alan ders planı hazırlar.
ÖÇ03 Öğretim için kazanımlara uygun materyal ve araçları seçer.
ÖÇ04 İhtiyaç duyduğunda öğretim için uygun bir materyal geliştirir.
ÖÇ05 Ders planına uygun olarak teknolojik araçları (bilgisayar, tablet, internet vb.) etkili bir şekilde kullanır.
ÖÇ06 Hazırladığı ders planı etkili bir şekilde uygular.
ÖÇ07 Öğrencileri ile açık iletişim kurar.
ÖÇ08 Öğretim sürecinde ses tonunu ve beden dilini etkili kullanır.
ÖÇ09 Sınıf oturma düzenini ders planına uygun şekilde düzenler.
ÖÇ10 Ders sürecinde öğrenmeye katkı sağlayan sorular sorar.
ÖÇ11 Öğretimin verimliliğini artıracak şekilde pekiştireç kullanır.
ÖÇ12 Öğretim sürecinde öğrencilerine liderlik ve rehberlik yapar.
ÖÇ13 ğrencilerin açıklamalarına ve çalışmalarına (ödev, proje, etkinlik vb.) uygun geribildirimler verir.
ÖÇ14 Öğrencilerini değerlendirmek için uygun ölçme araçlarını hazırlar ve uygular.
ÖÇ15 Uygun yöntem ve teknikleri kullanarak öğretimi değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. 3
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. 3
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 3
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 4
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. 3
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Planlama Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
2 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi. Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
3 Yaapilan değerlendirme sonucu eksiklerini tespit edilmesi. Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
4 Her hafta hazırlanan plani uygulama Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
5 Uygulamalarin danisman tarafından değerlendirilmesi Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
6 Düzeltmelerin yapılması Plan Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Yapılan uygulamanin duzeltilmesi Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınav Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Hazırlanan plandaki etkinlikleri uygulama Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
10 Hazırlanan plandaki bazı etkinlikleri uygulama Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
11 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
12 Uygulamanın öğretim elemanı tarafından incelenmesi. Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
13 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
14 Uygulama yapma. Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
15 Portfolyo hazırlama Plan Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Plan Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Plan Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40 40
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (Saat) 302
Toplam İş Yükü / 25 (s) 12,08
AKTS 12 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 10:02