SNFZ217 İlkokulda Program Geliştirme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SNFZ217
Ad İlkokulda Program Geliştirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Fatma KARAÇOBAN
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Fatma KARAÇOBAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Fatma KARAÇOBAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencilerin program geliştirme süreci ile ilgili temel kavramları tartışabilmeleri ve bir programın tasarlama, hazırlama ve uygulama sürecinde neler yapabilecekleri ile ilgili bilgi sahibi olmaları amaçlanmştır.

Dersin İçeriği

Program Geliştirmede Temel Kavramlar, Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Felsefi ve Toplumsal Temelleri, Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Psikolojik ve Tarihi Temelleri, Program Geliştirme Süreci, Eğitim Programları Modelleri, Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama, Program Geliştirmede Yeni Yönelimler, Eğitim Programlarının Denenmesi ve Değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Eğitimde Program Geliştirme Fatma Varış Ank. Üniversitesi.Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme Özcan Demirel. PegemA.

Notlar

Program geliştirme ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Program geliştirme sürecinin kuramsal temellerini açıklar.
ÖÇ03 Program geliştirme modellerini açıklar.
ÖÇ04 Program tasarım yaklaşımlarını açıklar ve uygun olanı seçer.
ÖÇ05 İhtiyaç analizi aşamaları ve tekniklerini açıklar.
ÖÇ06 Kendi alanına uygun kazanım cümleleri yazar.
ÖÇ07 Kendi alanı ile ilgili içeriğin seçimi ve düzenlenmesi sürecini açıklar.
ÖÇ08 Uygun eğitim durumlarının nasıl hazırlanacağını açıklar.
ÖÇ09 Program değerlendirme sürecini açıklar.
ÖÇ10 Taslak öğretim programı geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. 2
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. 2
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. 2
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 2
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 2
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır.
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri: psikolojik,bireysel,tarihsel,konu alanı ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Program geliştirmenin kuramsal temelleri: felsefi, toplumsal ve ekonomik ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Program geliştirme yaklaşımları kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 Program geliştirme modelleri modellerin akış şemalarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
6 Program geliştirme süreci süreç aşamaları ile ilgili plan yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İhtiyaç analizi ve ihtitaç analizinde kullanılan teknikler ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Amaç, kazanım kavramı ve amaçların sınıflaması programların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
10 Amaç yazma yaklaşımları programların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
11 İçeriğin seçimi ve içeriğin düzenlenmesi programların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
12 Eğitim durumlarının düzenlenmesi öğretim yöntemleri notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Program değerlendirme süreci ve program değerlendirme yaklaşımları ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 MEB'in program geliştirme modeli milli eğitim bakanlığının sitesinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 MEB programlarının incelenmesi MEB programının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 02:07