Genel Bilgi
Kod | SYB244 |
Ad | İnsan Kaynakları Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşletmelerde İnsan Kaynakları Departmanlarının işlevlerini, fonksiyonlarını pazarlama alanındaki yeni yaklaşımları ve işletmelerin rekabet avantajı elde etmede izledikleri stratejileri aktarmak. İKY fonksiyonları teorisinin yeterli düzeyde öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste insan kaynakları yönetimi çerçevesi ve iş analizi, İK planlaması, İK işe alımı ve seçimi, İK eğitimi ve gelişimi gibi İK fonksiyonları tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İnsan Kaynakları Yönetimi,Hüseyin Özgen- Azim Öztürk-Azmi Yalçın, Nobel Kitapevi
Notlar
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Prof. Dr. Bünyamin Akdemir, Beta yayım basım, 2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİN ANLAYIŞININ ÖĞRENİR |
ÖÇ02 | İNSAN KAYNAĞININ SPOR İŞLETMELERİNDEKİ ÖNEMİNİN KAVRAR |
ÖÇ03 | KLASİK VE MODERN ANLAMDAKİ YAKLAŞIMLAR ARASINDAKİ FARKLARIN ÖĞRENİR |
ÖÇ04 | Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
ÖÇ05 | Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
ÖÇ06 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İKY TANIMI, TARİHİ | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
2 | insan kaynakları yönetiminde FAALİYET ve SORUMLULUK ALANLARI | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım |
3 | İKY VE ÇEVRE YÖNETİMİ | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İKY VE KÜRESELLEŞME | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | ANALİZ VE PLANLAMA | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İŞ BAŞVURULARININ TOPLANMASI | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | PERSONEL SEÇİMİ | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | EĞİTİM, GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İŞE ALIŞTIRMA | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | İŞ HUKUKU | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | KARİYER PLANLAMASI | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | SPORDA İNSANKANAĞI VE ÖNEMİ | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | GENEL TEKRAR | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |