Genel Bilgi
Kod | SYB303 |
Ad | Spor Tesisleri Planlaması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sistematik Süreçlerin Spor Tesis ve Planlaması Açısından İncelenmesi
Dersin İçeriği
spor tesislerinin tarihi, planlaması, yönetilmesi, spor programları planlamak ve sunmak, spor tesislerinde spor organizasyonları düzenlemek.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hakan Katırcı, Veli Onur Çelik, Mehpare Togay Ayhan, Güven Sevil (2012) Spor Tesis İşletmesi ve Saha Malzeme Bilgisi, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim yayınları
Notlar
"Spor Tesislerinde Çağdaş İşletmecilik Anlayışı ve Uygulamaları", Yılmaz Aksoy, Akademisyen kitapevi,2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder |
ÖÇ02 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, |
ÖÇ03 | Spor tesisleri için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir |
ÖÇ04 | Spor tesislerinde hizmet ve hizmet kalitesinin etkilerini öğrenir ve kalite politikaları konusunda bilgi sahipi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Spor tesislerinin tanımı ve önemi analiz aşamasındaki spor tesislerinin uygulamadaki türleri, spor tesislerinin çeşitleri | KAYNAK tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiye’deki spor tesisleri sorunları, spor tesislerinin yapımındaki temel prensipler, tesislerin yapımında görev alan kurumlar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tesislerin sınıflandırılması | ders notlarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Spor tesisleri planlaması | KAYNAK TARAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tesislerinin tasarım ve yapımında dikkat edilecek esaslar, örnek bir spor salonu tesisi. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Spor salonunda olması gereken özellikler, spor salonu programlaması, spor tesislerinin kullanıcıları | KAYNAK TARAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Olimpiyat Oyunları tesisleri | TARAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Takım sporları saha ölçüleri (Basketbol, Futbol, Hentbol, Voleybol) | TARAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bireysel sporlar saha ölçüleri (Atletizm, cimnastik, tenis, yüzme) | KAYNAK tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tesis planlamada donatı olarak spor alanları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tesislerinin işletilmesinde göz önüne alınacak işletme şartları, spor tesisleri işletme yönetmeliği | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Spor tesislerinin yönetimi, spor tesislerinin bakım ve onarımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Spor tesislerinden faydalanma ve tesislerin tahsis | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel tekrar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |