Genel Bilgi
Kod | SYB302 |
Ad | Hukuka Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gözde KAZAKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Sezgin BAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı, hukuk eğitimine yeni başlayan öğrencilere hukuki bakış açısı kazandırma, hukuki konuları araştırma ve çözüm üretme yeteneğini vermektir.
Dersin İçeriği
Hukukun toplumdaki fonksiyonu, hukuk kurallarının din, örf ve adet, ahlak kuralları ile karşılaştırması, hukukta yorum metotları, hukukta usa vurma, kamu hukuku-özel hukuk ayrımı, normlar hiyerarşisi, pozitif hukuk, tabii hukuk, hukuk temel kavram ve kurumları (mülkiyet, sözleşmesi, egemenlik adalet vb.) ile çeşitli hukuk okulları bu ders kapsamında incelenen başlıca kavram ve konulardır.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Hukuka Giriş- Kemal Gözler, Ekin Kitabevi
Notlar
1982 Türkiye Cumhuriyeti Anayasası
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hukuka ilişkin farklı bilgi türlerini ayırt ederler |
ÖÇ02 | Hukuk Kültürlerini tanırlar |
ÖÇ03 | Hukuki düşünmenin etik düşünmeyle ortak ve farklı yönlerini karşılaştırırlar |
ÖÇ04 | Betimsel ifadelerle normatif ifadeleri ayırt ederler |
ÖÇ05 | Olgu ve değer ayrımını kavrarlar |
ÖÇ06 | Hukuk ilkelerinin temellerini kavrarlar |
ÖÇ07 | Hukuki yorumu düşünsel işleyişini kavrarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hukukun Bilgi Kaynakları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Beşeri Davranış Kuralları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hukukla İlgili Temel Kavramlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Kamu Hukuku Özel Hukuk Ayrımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Yargı Örgütü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Hukuk Sistemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Hukukun Kaynakları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak tarama, okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kanunlaştırma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hukuk Kurallarının Yer ve Zaman Bakımından Uygulanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hukuk Kurallarının Yorumlanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hukuk Kuralları Arasında Çatışma Sorunu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hak ve Adalet Kavramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hukuk Kurallarının Müeyyidesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Hukuki Olaylar, Hukuki İşlemler, Sözleşmeler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | Kaynak tarama, okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Kaynak tarama, okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |