Genel Bilgi
Kod | SYB304 |
Ad | Spor Politikaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye'de sporun gelişmesine yardımcı olabilmek ve spor yönetimi alanında uygulamaya yönelik problem çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilerek, çözüm önerileri geliştirebilmek.
Dersin İçeriği
Politik bir güç olarak sporun tanımlanması,Cumhuriyet Öncesi ve Cumhuriyet sonrası dönemde spor politikalar, Kalkınma planları ve spor,Olimpiyatlara yönelik spor politikalarımız.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
"KALKINMA PLANLARINDA SPOR POLİTİKALLARI"
Notlar
Avrupa Birliğinin Spor Politikaları Deniz Demir BOLCAY,2019, SBN: 975-605-69526-9-2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
ÖÇ02 | Tarihsel süreç içerisinde tüm dünyada uygulanan spor politikalarını açıklayabilecektir |
ÖÇ03 | Türkiye'de uygulanan spor politikalarını açıklar. |
ÖÇ04 | Türkiye'de sporun devlet politikaları içindeki yeri ve önemini açıklayabilecektir |
ÖÇ05 | Spor ile ilişkili kanun, tüzük ve kararnameler hakkında bilgi verir. |
ÖÇ06 | Parti programlarında spora ayrılan yeri ve önemini açıklayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Politika ve spor politikası ile ilgili temel kavramların tanımlanması | kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Atatürk döneminde geliştirilen spor politikaları | Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kalkınma planları ve spor | KAYNAK okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 1. ve 11. Kalkınma planları ve spor | Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Ülkemizdeki güncel spor politikaları | Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ulusal Gençlik ve Spor Politikası Belgesi | Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Olimpiyatlara yönelik geliştirilen spor politikaları | Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | ARA SINAV | Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
10 | Bağımsız spor federasyonlarının spor politikaları | Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Spor kulüplerinin spor politikaları | Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Belediyelerin spor politikaları | Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Siyasi partilerin spor politikaları | Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Spor Politasında yeni yaklaşımlar | Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Gelişmiş ülkelerin spor politikaları | Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |