Genel Bilgi
Kod | SYB407 |
Ad | Araştırma Yöntemleri 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere, bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları, araştırma türlerini, bilimsel araştırmalarının temel özelliklerini, araştırmanın sürecinde yer alan aşamaları öğretmektir
Dersin İçeriği
Bilim ve bilimsel yöntem, bilimsel araştırma ve ilgili kavramlar, bilimsel araştırma türleri, veri toplama teknikleri, bilimsel makale ve bölümleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
*Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424. *Altınkurt, Y., & Püsküllüoğlu, E. I. (2016). Bilim tarihi, sosyoloji ve psikoloji paradigmaları bağlamında eğitim yönetimi. Pegem Atıf İndeksi, 01-33. *Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi John W. Creswell , Vicki L. Plano Clark Çevirmen: Yüksel Dede , Selçuk Beşir Demir Yayınevi : Anı Yayınları
Notlar
*Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424. *Altınkurt, Y., & Püsküllüoğlu, E. I. (2016). Bilim tarihi, sosyoloji ve psikoloji paradigmaları bağlamında eğitim yönetimi. Pegem Atıf İndeksi, 01-33. *Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi John W. Creswell , Vicki L. Plano Clark Çevirmen: Yüksel Dede , Selçuk Beşir Demir Yayınevi : Anı Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci bilimsel temel kavramları tanımlar |
ÖÇ02 | Öğrenci bilimlerin sınıflandırmasını açıklar |
ÖÇ03 | Öğrenci bilimsel araştırma yöntemlerini belirtir |
ÖÇ04 | Öğrenci literatür tarama becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Öğrenci bilimsel araştırmanın aşamalarını analiz eder |
ÖÇ06 | Öğrenci bilimsel araştırma veri toplama tekniklerini bilir |
ÖÇ07 | Öğrenci bilimsel makalenin bölümlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar (bilim, bilimsel araştırma, değişken, ölçme) | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Temel Kavramlar (geçerlik, güvenirlik, evren, örneklem, hipotez) | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Bilimsel araştırmalarda betimsel yöntemler | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bilimsel araştırmalarda deneysel yöntemler | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Bilimsel araştırmalarda nitel ve nicel yöntemlerin farkları | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Bilimsel araştırmalar için anket hazırlama | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bilimsel araştırmalar için görüşme soruları hazırlama | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Bilimsel yayın tarama | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Örnek bilimsel makale okuma | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Bilimsel makale bölümlerinin incelenmesi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Bilimsel bir makalenin bölümleri ( tartışma,sonuç ve öneriler, kaynakça) | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bilimsel makale ve tez örneklerinin incelenmesi | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Bilimsel makale sunumunu hazırlama | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bilimsel makalenin sunumunu hazırlama | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |