Genel Bilgi
Kod | SYB408 |
Ad | Araştırma Yöntemleri 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırma yazım ve sunum ile ilgili temel bilgileri öğretmek ve bir makale konusu belirleyerek yazdırmaktır.
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma konusu belirleme, belgesel tarama, belirlene konuda veriler toplama, araştırmanın bilimsel makale formatında yazılması ve sunulması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Karasar, N. (1995). Bilimsel araştirma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Anı Yayıncılık.
Notlar
Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri. Manevi temelli sosyal hizmet araştırmaları dergisi, 1(1), 62-80. Koca, C. (2017). Spor bilimlerinde nitel araştırma yaklaşımı. Spor Bilimleri Dergisi, 28(1), 30-48.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci bilimsel araştırma için literatür tarama becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Öğrenci bilimsel araştırma konusu tasarlama becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Öğrenci araştırma yöntemi, araştırma sorusu veya hipotezi tasarlar. |
ÖÇ04 | Öğrenci veri toplama becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Öğrenci verilerin analizini yapar |
ÖÇ06 | Öğrenci bilimsel bulguları tartışır |
ÖÇ07 | Öğrenci bilimsel rapor hazırlama becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma ve temel kavramlar | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Literatür taraması | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Bilimsel çalışmanın konusunu ve problemini belirleme | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Bilimsel çalışmanın yöntemi ve soru/ hipotezler oluşturma | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Bilimsel çalışmalarda evren ve örneklem | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Nicel yöntemlerde veri toplama teknikleri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
7 | Nitel yöntemlerde veri toplama teknikleri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nicel veri analizi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Nitel veri analizi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Nicel bulguların sunumu | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Nitel bulguların sunumu | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Tartışma ve sonuç yazımı | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Bilimsel çalışmanın raporunu hazırlama | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
15 | Bilimsel makaleyi sunabilme | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |