Genel Bilgi
Kod | SYB410 |
Ad | Yöneticilik Deneyimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, spor yöneticiliği mesleğinin çalışma alanlarında yapılan çalışmaları takip etmek, uygulama kurumuna yönelik proje geliştirme ve uygulama yapılmasını öğretmektir
Dersin İçeriği
Uygulama kurumunda çalışanlar ile ilgili iletişim kurma toplantı ve görüşme organize etme, kurumunda onaylayacağı proje önerisini uygulamaya koyma ve kurumdan elde edilen verilerin tartışılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Nihat Aytürk. (2014). Yönetim Sanatı - Başarılı Yönetim ve Yöneticilik. Nobel Akademik Yayıncılık; 6. basım
Notlar
Ders Sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci uygulama yapılan kurumunun çalışma alanlarının tanımlar |
ÖÇ02 | Öğrenci uygulama yapılan kurumun gereksinim duyduğu proje alanlarını tartışır |
ÖÇ03 | Öğrenci kuruma yönelik proje önerisi yazma becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Öğrenci projenin organizasyonunu gerçekleştirir |
ÖÇ05 | Öğrenci proje raporu hazırlar |
ÖÇ06 | Öğrenci proje sunumu yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygulama kurumlarının belirlenmesi | Kurum hakkında bilgilerin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Kurumundaki sorumlu yönetici ile toplantı yapılması | Toplantıda görüşülecek başlıkların belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Proje için görüşmeler yapılması | Yapılacak proje için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Proje konusuna kurumun eksikliklerine göre karar verilmesi | Yapılacak proje için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Proje konusunda fikir birliğine varılması | Proje konusu ve formatın hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Uygulama kurumunda geliştirilecek proje önerisinin hazırlanması | Proje konusu ve formatın hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Yapılacak projenin formata uygun önerisinin yazılması | Yapılacak projenin formata uygun önerisinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Projenin uygulanması için gerekli araç gereç ve sahaların hazırlanması | Proje uygulama hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Kurum ve öğrenciler tarafından projenin uygulanması | Proje uygulama hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Uygulama sırasında aksaklıkların giderilmesi | Proje sunumunun hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Projenin sunumunun hazırlanması | Proje sunumunun hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Projenin raporunun yazılması | Proje raporunu yazma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Rapor sonunda belirlenen eksiklerin giderilmesi | Proje raporunu yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Proje raporu sonucu çıktıların belirlenmesi | Proje sunumu | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |