Genel Bilgi
Kod | ECF109 |
Ad | Eczacılığa Giriş ve Eczacılık Terminolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Suna KIZILYILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Suna KIZILYILDIRIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ÖZLEM ALPTEKİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. CEM YAMALI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi Göksun DEMİREL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN TARI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı; öğrencilerin eczacılık mesleğinin tarihi,gelişimi, toplum ve insanlık açısından misyonu; modern ilacın, farmasötik dozaj formlarının, ilaç ve toksisitenin genel açıklaması, fakültedeki anabilim dallarının tanıtımı ve çalışma alanları, değişik anabilim dallarından eczacılıkta önemli konular, eczacılık mesleğinde kullanılan terimler, ön ekler, son ekler, reçete bilgisi ve farmakopeler hakkında da bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği
Eczacılık mesleğinin tarihi, gelişimi, toplum ve insanlık açısından misyonu, Farmasötik Dozaj Formları, İlaç ve toksisitenin genel açıklaması, Fakültedeki anabilim dallarının tanıtımı ve çalışma alanları, Değişik anabilim dallarından eczacılıkta önemli konular, Eczacılık mesleğinde kullanılan terimler ve Reçete bilgisi ve farmakopeler
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
1- Eczacılık Terminoloji Sözlüğü, TDK yayınları 2- Eczacılık Terminolojisi, Akev N., İstanbul Üniversitesi Yayınları, 2008. 3- Farmasötik Teknolojiye Başlangıç, Geçgil Ş., Cihan matbacılık, 1991. 4- Eczacılık Tarihi, Dölen E., İstanbul,1995.
Notlar
1- Eczacılık Terminoloji Sözlüğü, TDK yayınları 2- Eczacılık Terminolojisi, Akev N., İstanbul Üniversitesi Yayınları, 2008. 3- Farmasötik Teknolojiye Başlangıç, Geçgil Ş., Cihan matbacılık, 1991. 4- Eczacılık Tarihi, Dölen E., İstanbul,1995.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eczacılık mesleğinin tarihi, gelişimi, toplum ve insanlık açısından misyonu hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Farmasötik Dozaj Formlarını sıralar. |
ÖÇ03 | İlaç ve toksisitenin genel açıklamasını yapar. |
ÖÇ04 | Fakültedeki anabilim dallarının tanıtımı ve çalışma alanlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Eczacılık mesleğinde kullanılan terimleri tanımlar. |
ÖÇ06 | Reçete bilgisi ve farmakopeleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eczacılık Eğitimine Giriş-Eğitim Öğretim, Organizasyon Şeması, Fakülte Tanıtımı, Anabilim Dallarının Tanıtımı | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Analitik Kimyaya Giriş Ve Temel Kavramlar | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Eczacılık ve İlaç İle Tedavinin Tarihi | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Kimya ile ilgili Terminoloji | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Farmasötik Botanik'te Temel Kavramlar | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Farmakognozi Terminolojisi | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Reçete ve İlaç Terminolojisi | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Farmakoloji Terminolojisi | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Farmasötik Kimya-Medisinal Kimya | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Biyokimyada kullanılan temel terimler | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Farmasötik Dozaj Şekilleri | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Farmasötik Dozaj Şekillerinin Uygulama Yolları | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Klinik Eczacılık ve Farmasötik Bakım Kavramları | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Toksikolojik Kavramlar | Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |