Genel Bilgi
Kod | ECF116 |
Ad | Farmasötik Mikrobiyoloji - İmmünoloji Laboratuvarı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Suna KIZILYILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Suna KIZILYILDIRIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, mikrobiyoloji ile ilgili temel laboratuvar becerisi kazandırmak; kültür yapma, mikroskop kullanma, mikroskopik inceleme için preparat hazırlama ve boyama, çeşitli enfeksiyon etkenlerini morfolojik olarak inceleme, besiyerinde üreme özelliklerine göre ve çeşitli testlerle biyokimyasal özelliklerine göre sınıflandırma, antimikrobiyal duyarlılık testlerini ve temel serolojik testleri uygulayabilme gibi mikrobiyolojik yöntemleri uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Mikroorganizmaların kültürü ve kültürden alınan numunelerin manipülasyonları, incelenmesi ve yorumlanması
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
FARMASÖTİK MİKROBİYOLOJİ UYGULAMALARI; Prof.Dr.Yağmur Tunalı; Dora Yayınevi.
Notlar
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ECZACILIK FAKÜLTESİ FARMASÖTİK MİKROBİYOLOJİ LABORATUVAR FÖYÜ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrobiyoloji laboratuvarında sıklıkla kullanılan araç-gereçleri sayar. |
ÖÇ02 | Işık mikroskobunda immersiyon objektifini kullanarak gözlem yapar. |
ÖÇ03 | Bakteri identifikasyonunda sık kullanılan ayırt edici besiyerlerini kullanım amaçlarıyla birlikte sayar. |
ÖÇ04 | Kanlı agarda üremiş saf bakteri kültürlerini inceleyerek hemoliz tipini söyler. |
ÖÇ05 | Hazır inokulumları kullanarak aseptik tekniğe uygun şekilde plak besiyerine seyrelterek ekim yöntemiyle ekim yapar. |
ÖÇ06 | Taze bakteri kültüründen alarak boyama yapmak için fikse edilmiş preparat hazırlar. |
ÖÇ07 | Gram boyama yöntemiyle boyanmış bir bakterinin gram reaksiyonunu söyler. |
ÖÇ08 | Laktofenol pamuk mavisiyle boyanmış küfleri ışık mikroskobunda gözlemleyerek tarif eder. |
ÖÇ09 | Sıklıkla karşılaşılan kan ve doku protozoonlarının trofozoit formunu ışık mikroskobunda gözlemleyerek tarif eder. |
ÖÇ10 | Sıklıkla karşılaşılan helmint yumurtalarını ışık mikroskobunda gözlemleyerek tarif eder. |
ÖÇ11 | İMVİC testlerinin kullanım amacını açıklar. |
ÖÇ12 | Disk difüzyon testinde kullanılan ekim yöntemini söyler. |
ÖÇ13 | Makrodilüsyon yöntemi örneğinde MİK değerini gösterir. |
ÖÇ14 | Asido rezistan boyama yöntemiyle boyanmış preparatı tespit ederek yöntemin kullanım amacını söyler. |
ÖÇ15 | Mikrobiyoloji laboratuvarında sık kullanılan serolojik testleri sayar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyoloji laboratuvarının tanıtımı | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
2 | Besiyerleri | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
3 | Kültür yöntemleri | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
4 | Gram boyama | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
5 | Kapsül boyama | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
6 | Spor boyama | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Bakterilerin identifikasyonu | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çevresel kaynaklardan mikroorganizma izolasyonu | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Farmasötik ürünlerin sterilite kontrolü | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | Antibiyotik duyarlılık testleri | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
12 | Polimeraz zincir reaksiyonu | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
13 | Mantarlar | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
14 | Parazitler | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
15 | Preparat inceleme | Laboratuvar föyü, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |