Genel Bilgi
Kod | ECS104 |
Ad | Sinema |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYDIN ÇAM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim ve Halkla ilişkiler uygulamaları açısından filmlerin değerlendirilmesi ve çözümlenmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bir Halkla ilişkiler ve İletişim aracı olarak filmlerin incelenmesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
JAGTEN – THOMAS VINTERBERG Transnational blackface, neo-minstrelsy and the ‘French Eddie Murphy’ in Intouchables LIFE IS BEAUTIFUL: WHEN HUMOR CHALLENGES HISTORY
Notlar
Administrative Justice in the Wake of I, Daniel Blake Grave of the Fireflies and Japan’s Memories of World War II
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Filmlerin İletişim ve Halkla ilişkiler uygulamalarına etkisine yönelik değerlendirmeler yapar. |
ÖÇ02 | Filmlerin toplumsal etkilerine yönelik değerlendirmeler yapar |
ÖÇ03 | Yerel, ulusal ve uluslararası filmleri alanına özgü bir bakış açısıyla yorumlar. |
ÖÇ04 | Filmlerde yer alan örtülü mesajları ortaya çıkartabilir. |
ÖÇ05 | Filmlerin günümüze gelen süreçte yaşadığı değişim ve dönüşümleri tanımlar. |
ÖÇ06 | Filmler ve reklamcılık ilişkisini öğrenir. |
ÖÇ07 | Filmleri ideolojik açıdan inceleyip değerlendirir. |
ÖÇ08 | Film mesajlarına yönelik rasyonel düşünme yeteneği kazanır. |
ÖÇ09 | Film analizlerine disiplinler arası bir tarzla yaklaşır. |
ÖÇ10 | Filmler aracılığıyla nasıl bir toplumsal değişim yaratılmaya çalışıldığını öğrenir. |
ÖÇ11 | Filmler aracılığıyla kültürel emperyalizmin nasıl yayıldığı öğrenilir. |
ÖÇ12 | Bilimsel filmleri propaganda amacı taşıyan filmlerden ayırt edebilir |
ÖÇ13 | Filmleri ideolojik, siyasi ve kültürel açıdan analiz edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir İletişim aracı olarak filmler. | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bir Halkla ilişkiler aracı olarak filmler. | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Filmlerde yer alan örtülü mesajlar. | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Filmler aracılığıyla toplumsallaşma. | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Filmler ve Kültür Endüstrisi | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Film izleme motivasyonları | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Film incelemesi (Komedi filmleri) | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Film incelemesi (Belgesel filmler) | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Film incelemesi (Aile filmleri) | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Film incelemesi (Savaş filmleri) | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Film incelemesi (Romantik filmler) | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Film incelemesi (Animasyon filmleri) | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Film incelemesi (Tarihi filmler) | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Film incelemesi (Dram filmleri) | Film izleme ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |