Genel Bilgi
Kod | ECF207 |
Ad | Analitik Kimya II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Merve NENNİ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Aletli analiz yöntemleri hakkında teorik bilgi edinmeleri ve bu bilgiler ışığında nitel ve nicel analiz yapması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Elektrokimyasal, Spektrokimyasal ve kromatografik analiz yöntemlerinin ve validasyon parametreleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Aydinoglu S., Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Notları Analitik Kimya Temel İlkeler Cilt 1 ve Cilt 2 Çeviri Editörleri Prof. Dr. Esma Kılıç, Prof. Dr. Hamza Yılmaz.
Notlar
Enstrümantal Analiz, Çeviri Editörleri, Esma Kılıç, Esma Köseoğlu, Hamza Yılmaz
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrokimyasal Hücre ve Bileşenlerini Tanımlar. |
ÖÇ02 | Potansiyometri ile ilgili temel bilgileri açıklar. |
ÖÇ03 | Spektroskopik analiz yöntemlerinin prensiplerini ve uygulama alanlarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Ayırma yöntemlerinin prensiplerinin tanımlar. |
ÖÇ05 | Aletli analiz yöntemlerinin prensiplerinin açıklar |
ÖÇ06 | Nitel analizlerde aletli analiz yöntemlerinin uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ07 | Nicel analizlerde aletli analiz yöntemlerinin uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ08 | Nicel analizlerde aletli analiz yöntemleri ile elde ettiği sonuçları hesaplar. |
ÖÇ09 | Enstrümantal analiz için numune hazırlar. |
ÖÇ10 | Validasyon parametrelerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrokimyaya Giriş | Güncel Literatür Taraması ve Ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
2 | Standart Elektrot Potansiyeli ve Potansiyometri | Güncel Literatür Taraması ve Ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Bulk Elektroliz: Elektrogravimetri ve Kulometri ve Voltametre | Güncel Literatür Taraması ve Ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Spektroskopik Analiz Yöntemleri | Güncel Literatür Taraması ve Ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Optik Spektrometre Cihazları | Güncel Literatür Taraması ve Ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Moleküler Absorpsiyon Spektrometresi | Güncel Literatür Taraması ve Ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Moleküler Floresans Spektrometresi | Güncel Literatür Taraması ve Ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopi ve Moleküler Kütle Spektrometri | Güncel Literatür Taraması ve Ders kitabında ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Atomik Spektroskopi | Güncel Literatür Taraması ve Ders Kitabında ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Analitik Ayırmalara Giriş | Güncel Literatür Taraması ve Ders Kitabında ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Kromatografiye Giriş | Güncel Literatür Taraması ve Ders Kitabında ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Yüksek Performanslı Sıvı Kromatografisi | Güncel Literatür Taraması ve Ders Kitabında ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Gaz Kromatografisi | Güncel Literatür Taraması ve Ders Kitabında ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Analizde Kinetik Metotlar | Güncel Literatür Taraması ve Ders Kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |